"DRAKEN STIGER I MOTVIND" # 16 När var tar sin…

Nu är den äntligen klar, tack till er som har haft tålamod med mig…

När var tar sin… Del 16

”Nu får du titta” Tommy höll på att spricka av återhållen glädje. Han ställde sig mitt i det lilla rummet med låg nock. Ljusets sken i det lilla fönstret lös i kapp med det lilla värmeljuset på brudkistan som fungerade som nattygsbord. Rosornas doft spred ett löfte om kärlek. Hans. Äntligen fick han ge henne denna fridens tillflykt. Ett ögonblick han väntat på hela kvällen, på nyårsfesten.

Annica öppnade ögonen. Det första hon såg var de tre rosorna. Sedan såg hon flaskan med champagne. Hon trodde knappt sina ögon. Hade han gjort detta för hennes skull? Hennes blick vandrade vidare i det svaga ljuset. Glasen på skrivbordet glittrade. Ljuset gav hans blonda hår en alldeles särskild glans.

Överväldigad gick hon fram till honom och smekte försiktigt hans kind med sin öppna hand. Sedan steg hon in i den famn som skulle skydda henne mot allt ont. Han höll henne försiktigt. ”Åh, vad fint du har gjort” Annicas röst stockade sig. ”Välkommen till resten av ditt liv” svarade han och kramade henne hårdare.

”Sätt dig ner” Tommys uppmaning var mjuk men bestämd. Annica satte sig på sängen. Hon betraktade de småblommiga sängkläderna, med stigande oro. Hon ville så gärna berätta vad som hänt tidigare på kvällen, men hon visste inte hur hon skulle börja. Tommy hämtade glasen och medan han hade ryggen till, betraktade hon honom. Han hade blåjeans. De satt snyggt över rumpan också. Hon kände en kittling i sitt inre. Den svarta tröjan satt ledigt, men visade tydligt hur muskulös han var, troligen pga. allt hårt arbete på gården. Hon hade sett hur tunga sädessäckar han burit på axeln för att utfodra korna med. En säck om vardera 50 kg på axlarna. Ingen klenis direkt. Annica log åt sina okynniga tankar…

Tommy öppnade champagnen med lite osäkert handlag. Annica log åt hans lilla urskuldande min, när han till slut fick bort korken. Han hällde upp. Annica tog emot glaset och nickade mot honom, när han lyfte glaset i en enkel skål för henne. ”Skål och tack för allt detta vackra” svarade hon med värme. Hon böjde sig fram och doftade på rosorna. Han satte sig ner på sängen bredvid henne och smekte hennes kind lite tafatt. Hans leende tävlade med ljusen och hans ögon glänste som den djupaste sjö. ”Visste du att de kostade 50 kr styck” Hans naiva kommentar fick henne att skratta till, lite generat. ”Tommy, sånt berättar man inte”, förebrådde hon honom milt överseende.

”Öh, nehej… Han verkade snopen. ”Det var jättegulligt av dig” hon var tvungen att släta över hans tafatthet. ”De är väldigt långa, så jag förstår att de var dyra” ”Jag har aldrig fått så fina rosor förut”, lade hon till, nästan överväldigad.

”Du är värd dem och du ska få såna så ofta jag har råd” Han var stolt över att han lyckats i sin föresats att visa henne att hon var speciell för honom. Han böjde sig fram för att kyssa henne. Hon mötte hans läppar försiktigt och forskande. En hetta som hon aldrig tillåtit sig att känna tidigare, smög sig upp inom henne, men hon var fortfarande nervös. Hans kyss verkade varsam, men pockande. Hon backade lite och log mot honom.

Tommy kände hennes tvekan. Han visste att han ville. Tänk om hon inte ville? Här satt hon nu, hans länge önskade skatt. Hennes blå ögon hade varit huvudperson i hans drömmar länge innan han vunnit hennes hjärta. Nu begärde han hennes kropp. Hennes långa mörka hår, som han bara ville dra sina fingrar lystet igenom. ”Tänk om det blir fel?” Han var nervös. De hade talat om att de någon gång skulle sitta här, ensamma. Han ville äga, men inte på det sättet som Mats hade gjort. Inga krav. Han ville att hon skulle ge sig med fri vilja åt hans händers varsamma vandring. Han hade fantiserat om det med skräckblandad förtjusning. Hon visste inte ännu att han var oskuld. Han hade inte vågat berätta det och nu visste han inte riktigt hur han skulle förmå sig att avslöja det. Deras försiktiga förälskelse hade mognat till en varm känsla som han aldrig känt tidigare. Hans blyghet hade hindrat honom när han blivit intresserad av flickor förr. Att Annica besvarat hans känslor var som en avlägsen dröm och han ville inte vakna upp ur den. Han väntade.

Annica såg att Tommy försvann in i tankar. Pausen gav henne mod att försöka på nytt. Hon sträckte sig upp mot hans ansikte och kysste honom, uppmuntrande. Hon tyckte om hans mjuka, fylliga läppar. Hon lade armarna om hans hals och smekte hans kind med sin egen. Hon kände värmen i huden. Skönt att ljuset inte är skarpt, tänkte hon rodnande, överraskad över sin egen djärvhet. Tommy svarade med att sluta henne i sin famn. Annica kröp in i den och drog upp benen, så hon satt på knä framför honom. Hon drog lätt i honom som en signal att han skulle härma henne. Han satte sig också på knä och deras famntag kom närmare. Hon kunde känna sina bröst häva sig mot hans hårda bröstkorg när hon andades. Han kysste henne återigen. Modigare och mer krävande. Hans händer började vandra längs hennes rygg, undersökande och betvingande. Ömsom mjukt och lent, ömsom fast och forskande. Hennes händer levde sitt eget liv och hon fann att musklerna under tröjan lockade henne mer än hon trodde var möjligt. Hon kände ett styng av oro, men dövade det med ännu en kyss. Han backade plötsligt. Han log inbjudande och busigt samtidigt som hans ena hand nu uppmärksammade hennes armar och bröstkorg. Andra handen smekte hennes hår, med en känslig nästan blyg beröring. Hans ena hand stannade på armen medan hans andra hand letade sig ner från håret till hennes nacke. Hon rös av den försiktiga smekningen som letade sig fram till hennes krage och halsgrop. Han lättade lite på kragen och skulle kyssa henne på halsen. Hon väntade andlöst. Han lutade sig fram… Nu, tänkte Annica tyst och blundade. Blodet hettade i halsen. Utan en tanke på vad han skulle komma att få se, böjde hon huvudet bakåt och väntade. Som en kvinna i en Draculafilm…vvvv.jpg

24 thoughts on “"DRAKEN STIGER I MOTVIND" # 16 När var tar sin…

  1. Tant Otto skriver:

    Ska skriva ut din berättelse och läsa den från början…har missat den och vill såklart läsa hela…Ottokram

  2. Milla skriver:

    Hej Hemi! Orkar egentligen inte vara här (mår inget vidare,förklarar vid tillfälle) men såg att du skrivet en ny del av draken,så jag måstebara läsa:-). Jag blir varm inombords…Du skriver precis så som jag ”gjorde i mina tankar”…Bra att du föjde det spåret,det blev varmt och trovärdigt..Massor med kramar till dig…Vi hörs när vi hörs…

    • HEMIMAMMA skriver:

      MASSOR av kramar till dig min Milla…Jag hoppas att fortsättningen blir lika bra…Men du gav mig rätt ton och jag tänker följa den..Jag sänder dig mina styrketankar med en önskan om att du ska bli frisk…Tänker på dig varje dag!!

  3. Maria de Suède skriver:

    Fint och beskrivande, man sätter sig in i deras personligheter! Voilà, min kritik som du ville ha…Örnkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      JA!! Jag vill gärna ha er kritik och blir glad när jag får den…Hur går det med Valpkullen?? Kommer den att bli utgiven??Hemikram på dig örnöga!!

  4. Tant Otto skriver:

    Ah har läst hela storyn nu den var så bra att jag var tvungen att läsa färdigt på en gång..Du skriver medryckande braJättestor ottokram…Hur går det med dina andra planer då med kommissarie otto?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket!!Mina planer framskrider, rollerna och namnen är klara, nu måste jag bara hitta en väg runt att jag inte kan så mycket om svenskt polisarbete…Har du några förslag?? Hemikarmar och tack för att du orkade läsa…Ps. Har du läst alla små noveller under den rubriken??Kram igen!

  5. Gringubben skriver:

    Du håller stilen.Kram!

  6. Arrami skriver:

    …hmmm…den unga kärlekens lite blyga, försiktigt trevande första möte… bra beskrivet! :-)Må gott! 😉

  7. Pellefantia skriver:

    Skit bra* …. den var väldigt levande och närvarande…kram

  8. Serafinn skriver:

    Det här var väldigt bra. Min första tanke när jag läste det här är att det blir bättre när du ”tar din tid”… när det får ta tid så blir det såhär och det här var jättebra. Min andra tanke var att jag blir lite avtänd när jag läser att han är oskuld. Hörde nåt ordspråk nån gång… minns inte exakt men typ att ”män vill vara den förste medan kvinnor vill vara den siste”… Sen funderade jag lite på det där… att kärleksakten kan göras som du gör den lite pga av att han är oerfaren… trevande… osäker… så då avslutar jag med att säga såhär:Jättebra skrivet. Ändra inte nåt. Så bra… och faktiskt… en njutningsfull text att läsa.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Här blir det alltså ombytta roller.. Men en del av Annicas trauma från sin förra kille bearbetas i det faktum att hon får lotsa Tommy rätt, tror jag. Det kan nog leda till att hon helas från sina upplevelser av att ha levt med en våldsverkare.Tack så mycket! Jag blir väldigt glad, ty jag vet att ers nåd är en kräsen härskare… =0)Hoppas att ni ska bli lika nöjd med fortsättningen! Du höll mig på sträckbänken, där *ler*Hemikram!!

  9. Serafinn skriver:

    Nej det gjorde jag inte… jag missade det helt enkelt… tänkte att du skulle säga till mig när du skrev nytt… så att jag säkert skulle se det. Tyckte att hela alltet var bra…detaljerna bäddar så väldigt bra upp hela stämningen och även om du inte får till ett avslut så blir det ändå precis så jäkla bra i och med det här med drakula och nacken.. så jag gillar hans sätt att berätta om att rosorna kostar 50 kr st… för det är ju lite sådär maskulint och ja klantigt (på ett gulligt sätt) hur han fumlar med champagnen… också en markör som jag gillar… och sen att hon måste ta kommandot för att han nästan drar sig undan… det gillar jag väldigt mycket. För det som händer är ju att hon styr lite… så jag tycker som sagt att du lyckats få ihop det på ett snyggt sätt där erotiken lyser upp skärmen. När jag läser den här texten, med tanke på flytet och att jag tydligt och klart hör din röst genom allt som står skrivet så upplever jag det som att det här blir en jättebra bok. Jo jag förstår att han försöker vara mjuk eftersom hon varit tillsammans med ett odjur men lite av hans osäkerhet som finns med pga av att han är skuld tror jag ändå påverkar händelseförloppet så mycket att det finns en mjukhet där som är unik och första gånen är ju speciell på många sätt. Jag kan bara säga att jag tror det här blir en jäkligt bra bok, jag ser såklart fram emot att få läsa nästa del och sluta kalla mig ers höghet och annat sånt för annars slutar jag leka med dig

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag skrev till dig och berättade att det var klart (lite svårt att leta upp ett inlägg där man fick kommentera)Att jag kallade dig ”ers nåd” var inte avsett att förmärma dig, utan mitt försök till att skämtsamt låta dig veta att dina åsikter och kritik betyder något alldeles särskilt för mig och var menat på ett positivt sätt. Självklart ska jag inte upprepa det. Ok??Mitt skrivande tar jag på allvar, men att leka med ord är roligt.Jag ber om ursäkt för min överträdelse.Hemikram!!

  10. Serafinn skriver:

    Ok och du behöver inte be om ursäkt. Ska ordna ett inlägg där man får skriva. Tyckte i alla fall att det var en jättebra text, där allt stämde. Hans osäkerhet, oskuld. Hennes styrka. Rekvisitan och förspelet… mycket elegant. Du har sagt allt men inte ett ord och det är en konst. Så.. då vet du vad jag tycker om din text. Och jag antar att alla andra som läser tycker precis som jag eller nåt liknande. Loggar ut nu. Ha det bra idag.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket, serafinn. Jag uppskattar det mycket. Jag ville göra rätt och med respekt för mina egna känslor kring mina karaktärer med. Till min stora glädje, verkar allt fler vilja läsa och verkar tycka det är bra… Det och din kritik uppmuntrar mig, dagar då det går trögt att skriva!!Hemikram!!

  11. Trollet skriver:

    Jag håller med de andra

  12. Megapax skriver:

    Vackert skrivet i den övergång av allt det som Annica gått igenom samma kväll..och ändå kunna ge sig med kärlek till den som visar henne äkta kärlek i att ge sig till varann utan tvång och med känsla av förståelse av det som båda har att ge i otvungenhet..det bara är..Kärlek!!!

Kommentera

