Hemimammas tankar – Batteritorsk, bloggpaus…

angel_loves.png

GOD AFTON!! Jag har skrivit outtröttligt i över tre månader utan uppehåll. Duracellkanin och elefant. Men nu har jag fått batteritorsk…Även Duracellkaniner får det till slut..

Jag har försökt att stötta och hjälpa vänner i alla konflikter som härjat den sista tiden. Jag anser att man gör det som vän. Det är den människosyn jag vill stå för…

Man känner sig ganska hjälplös när man ser kanonkulorna flyga över huvudet och bomberna exploderar rakt i ansiktet. Mina vänner har i olika grad varit inblandade och min sorg däröver är outsäglig.

Missförstå mig rätt, Jag vill inte påstå att ni TAGIT min kraft, jag har frivilligt delat ut av den, men nu kommer tid för eftertanke och stillhet.krw_funny_elephant_in_pajamas_groucho_marx_quote_mousepad-p144018025912370116trak_400.jpg

Jag måste ladda mina batterier och tänker göra det genom att leka med mina barn, vara med min familj, bränna löv i trädgården och finna ny skrivglädje i mina böcker…

Ni som följer mig och ”Draken” och är mina vänner, ni kommer att finnas kvar när jag kommer tillbaka på måndag med nya krafter och idéer. Ni andra önskar jag välgång i livet.

Hemikramar till er alla och trevlig helg!!

Elefanten i porslinsbutiken…

GOD AFTON!!

24 thoughts on “Hemimammas tankar – Batteritorsk, bloggpaus…

  1. Törnråza skriver:

    Unna dig att ta det lugnt du….Ha det så gott.Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag och gubben har byggt en parkering för släpvagnen och jag har vårstädat min örtagård..Såg att gräslöken börjar kika upp…Nice!!Hemikram!!

  2. Gringubben skriver:

    Softa i lugn och ro!Jag finns i alla fall kvar.Kram från den grinige!

  3. Pellefantia skriver:

    Borde själv fundera på att ta en paus men jag skriver oftast på morgnarna när resten av familjen sover, och idag lär de väl sova länge då grannen hade fest i går och dundrade med sin enformiga musik… Klagade ja men fulla ungdomar, tror du de bryr sig när det är FF?Må välpellekram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Slynglar!! Bunt ihop och slå ihjäl!! =0)Man ska pausa och lyssna på kroppen när den behöver…Det tog mig många år att lära mig att sänka tempot, istället för att höja det när jag mår dåligt…Hemikram!!

  4. Maria de Suède skriver:

    Trevlig helg!Jag fick en artikel publicerad hos Newsmill… Länken finns på min blogg parisiska, ”Mitt Sverige existerar ej längre…”Kram

  5. Arrami skriver:

    …kan vara klokt att ladda batterierna! 😉 Bra teckning i förra inlägget…du ser, du kan! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag blev tvungen att skapa minnen av min dotter. Hon levde inte så länge att det fanns så många fotografier… Jag kunde rita förr…Nu är det ett tag sedan…Hemikram!!

  6. Pinglan skriver:

    Hej hopp!Hoppas du har det gott i helgen. Glömde meddela dig att jag lagt in en önskelåt i musikbloggen.Hoppas du gillar den.Ha en fin söndag!Länk; http://blogg.aftonbladet.se/pinglanlekerdj/2010/04/rammmstein-mutter

  7. Arrami skriver:

    …en som inte ser vilken djävla typ A-B Karlsson är…du vet nu att hon repriserade ett inlägg som Aftonbladet raderade för ”kettu”, bara för nöjet att få kalla mig ”hundkuken”…så i mina ögon är de som gillar A-B Karlsson av samma skrot och korn…så adjö!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Oj, det var ord och inga visor…De inlägg du talar om har jag inte sett och kan inte kommentera…Det var något som inträffade under min frånvaro…Adjö till mig?? Eller menar du det jag nyss upptäckt, att din blogg är nedlagd??Er konflikt är just det ER. Jag lägger mig inte i om NI bråkar och jag kommer inte att göra det med någon annan heller. Min tid och kraft är dyrbar, så jag slösar från och med nu inte bort den på andras konflikter…Jag sätter ner foten! På min blogg vill jag ha relevanta kommentarer annars inte…Jag vill inte se mera söndring på bloggen, utan vill koncentrera mig på min uppgift.Ni som fortsätter att dynga ner er i barnsliga påhopp på varandra gör bara Alliansen en tjänst…Slösar bort er kraft på något annat än dem…Hemikram och lycka till!! Hoppas att du omvärderar ditt beslut en dag, ty ditt jobb här innan denna konflikt, var viktigt…

  8. Kao skriver:

    Ibland behöver man en liten time out. Du har lagt ner så mycket jobb på skrivandet här på bloggen, så du behöver nog det.Men du är välkommen tillbaks så snart du orkar, det vet du…Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för din värme och omtanke…Det har varit anledningen att jag inte skrivit till dig också, men NU har du mail…Nya tag och nya ideer..Hemikram!!

  9. AOSTC skriver:

    Klokt att ladda batterierna.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan!! Roligt med ett nytt ansikte!!Jag tackar för ditt besök och hoppas att du haft så trevligt på min sida att du återkommer!!Hemikram!!

  10. Serafinn skriver:

    Är du redan tb från din paus? Eller är du bara här tillfälligt?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har laddat om för några dagar i alla fall. Hoppas att skriva del 16 i Draken i morgon. Temat blir tilltro och så 6…På något sätt.. Sedan får jag se hur länge jag orkar den här gången. Vargens frånfälle skapar ju onekligen en ledsamhet…Kriget verkar inte heller ha lagt sig…Hemikram!!

  11. Milla skriver:

    Tittar in en snabbis för att hälsa..Nån egen hälsa har jag inte just nu..Citerar Lars Ekborgs nyhets-sketch: Elände,elände,elände åsså ännu mera elände:-(( / KRAMAR

    • HEMIMAMMA skriver:

      Stackars dig!! Jag sänder dig alla varma hemiskt starka styrkekramar som jag kan…Jag har undrat var du tog vägen någonstans…Skönt att du hörde av dig…Hemikram!!

  12. sarahmara skriver:

    Välkommen tillbaka!! Det behövde du säkert, jag tror vi alla bloggare tar det då och då=)kramiz

Kommentera

