Hemimammas kamp – Drottning!

angel_loves.png

GOD AFTON!!  VARNING SUBJEKTIVT INLÄGG!!

Kao kallade till allmänt upprop, och bad mig också lägga in en låt! Leve Queen! Freddie, som gick ur tiden utan officiellt erkännande för sitt musikaliska geni, briljerar här i Liveaid 1985, på den tiden som man fortfarande brydde sig om att hjälpa och stötta varandra över landsgränser.

Obama, som lyckades få igenom sjukförsäkringen,(bra, på tiden) har kallat in till det största mötet i FN.s historia sedan det bildades 24 oktober 1945. Vad handlar det om??

Jo, USA är rädda för att atombomber ska hamna i terroristhänder. Han betecknar det som den största faran i världen just nu…Hmm, är det verkligen så??

”He who pays the piper, he calls the tune”

De sitter i mötet fortfarande…

Här är mitt bidrag, enligt min smak deras bästa låt,  ”Bohemian Rapsodhy” mixad med ”Radio GaGa” Njut!!

Hörde förresten på Aktuellt ikväll receptet för Mona att stärka sitt ledarskap.

”Efterlikna Göran Persson” Brilliant, Svt, det var ju han (och iofs, Margaretha Winberg) som såg till att Socialdemokraterna förlorade valet 2006.

Inte pga att man trodde att högern skulle ge jobb, som aktuellt menade, utan det faktum att svenska folket inte glömde, att Winberg hellre gick på Teater än att kalla in allt vad landet hade, för att ta hem skadade och döda svenskar från tsunamins Thailand 2004!!

Att Göran Persson väntade en vecka(!) innan han fick sin feta R*V upp ur kontorsstolen och gjorde nåt…Ska inte statstelevisionen erkänna att de går högerns ärenden direkt, hellre än att smyga in bakvägen??

Tror de folk är idioter?? Eller vad säger ni gott folk..

Är ni idioter???

Anti-capitalism_color.gif

GOD AFTON!!

18 thoughts on “Hemimammas kamp – Drottning!

  1. Arrami skriver:

    …hoppas verkligen INTE Mona försöker efterlikna Göran Persson…hoppas hon vänder sig om och omfamnar Olof Palmes socialdemokrati! Du vet…han är ibland en hopplös optimist den där ”vargen”! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Olof det heliga spöket kan nog vara bättre att åkalla än mammons son Göran Persson om man ska välja Gud…=0)

  2. Gringubben skriver:

    Jag har många gånger hävdat att Bohemian Rhapsody är världens genom tiderna bästa rocklåt. Jag fick revidera en smula då jag diskuterade med en jänkare på en finlandsfärja. Han sa att visst är den grym, men det är ingen rocklåt. Det är en hel symfoni, och visst hade han rätt.Aktuellt bommade totalt att sossarna losade för att den självgode sörmlänningen stod folk upp i halsen.Går den där affischen att beställa någonstans?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hittade den på nätet. Om du har en mail kan jag skicka den till dig…Visst är den en liten symfoni, det är ju det som gör honom genial…Hemikram!!

  3. Pluppa skriver:

    Var det inte Wibble som var på teatern??? Ann Wibble alltså???Inte Vinberg?Underbar video =)Kram/Pluppa

    • HEMIMAMMA skriver:

      I dokumentären jag såg häromdagen nämndes och syntes Margaretha Winberg i bild, men jag ska kolla upp det för säkerhets skull…Vill inte bli belagd med faktafel naturligvis…Freddie är one of a kind!!Hemikram!!

  4. Pluppa skriver:

    Eller nån annan kvinna.Inte Winberg iallafallKram igen.

  5. sarahmara skriver:

    Jag har läst, låten är bra…. Gått igenom texten. Bra skrivet. //sarahkramiz

  6. Maria de Suède skriver:

    Det där med hyllningen av Freddie Mercury och Queen är nog mitt fel… Ledsen! Jag skrev ”Leve Freddie Mercury!” innan skrev jag… Läs själv förresten, Who wants to live forever, från Wembley… Han pratade om rykten och du kommer att se varifrån ryktesspridarna pratade enligt honom i början…;-)Örnkram

  7. Kao skriver:

    Så sant som det är sagt. Pyramiden är välkänd men inte desto mindre superbra och högaktuell idag. Ja, det är den alltid.Kan inte Mona Sahlin vara sej själv kanske hon bör blicka tillbaka på Palmes ledarstil. Men hon har väl knappast det modet att vara så rak och ärlig som han var :(—————-Bohemian Rhapsody har legat överst på listan över tidernas bästa rocklåt och jag är böjd att hålla med. Den är suverän! Att jag inte la ut den själv är för jag tror inte folk orkar lyssna så många minuter…så sorglig är ibland internetvärlden.Kramar och solskenPeace and justice ;)Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Den här versionen är ju mixad med Radio GaGa, så den är omväxlande…Synd om dem som inte orkar lyssna, men det är ju deras val…Hemikram! Fred och rättvisa!

  8. Pellefantia skriver:

    ibland är jag nog benägen att tro att vi är idioter… varför är annars så många i tron att Reinfeldt är en bra chef? Fast vad gäller Mona så skall hon försöka finna trygghet i sig själv, annars blir det bara fiasko…kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag lägger från och med idag min röst på ”Noman” Lars Ohly!!Kom in och läs varför…Hemikram!!

  9. Törnråza skriver:

    : = )

Kommentera

