Hemimammas tankar – talang 2010 Steven Hansen

angel_loves.png

GOD AFTON!! Här är dagens tappade haka…Steven Hansen från Norge i Talang 2010

http://cdn01.tv4.se/polopoly_fs/1.939636!approot/embedvideo.swf?videoId=1.1589766

Spola fram till sista fem minuterna. Jag gillar Jöback. Jag älskar Josh Groban. Kyss Inte visste jag att ”You raise me up” var en norsk visa i original… Den här killen fick jag gåshud av och jag tippar att han kommer till top ten…Bert Karlsson grinade Gråteroch jag hoppas att Steven inte behöver knäcka extra något mer.

Nu har jag fått min middag, den smakade ypperligt. Mina stora barn är utlånade till sina fäder och nu väntar en lugn helg för ”rest and recreation” innan gubben börjar jobba på måndag!Oskyldig

Hoppas att det innebär att skriva nästa kapitel på ”Draken” Tungan ute

Idag fick jag lov att installera flera mediaspelare Skrikandes bla. Realplayer, som klarar att behandla alla ljud och bildklipp om och med Palme som jag har letat reda på för min nya ”serie” Hemimammas-kamp, där jag just nu sammanställer en biografi över honom.

imagesCAJX5Y8K.jpg

Min serie kommer att bli ett politiskt manifest, där jag återvänder till de rötter som flera av oss delar. Jag kommer också att skriva om folkhemmet och arbetarklasshistoria så att alla vi som kämpar för ett systemskifte, ska finna inspiration och förståelse för varifrån vår kultur kommer och vad våra förfäder faktiskt dog för, för att vi skulle kunna ta det för givet idag. Jag vill belysa hur samhällsutvecklingen faktiskt har gått bakåt sedan Palme dog…

Sedan kommer jag naturligtvis att blanda upp allt det allvarliga med mina anekdoter ur mitt liv som fem(sju)barnsmamma, numera gift med den där maken jag inte trodde fanns…

186.jpg

GOD AFTON!!

20 thoughts on “Hemimammas tankar – talang 2010 Steven Hansen

  1. KnurraLinda skriver:

    Jag ÄLSKADE norrmannen;))) Han var grym

  2. Jozefiina skriver:

    ”…och jag hoppas att Steven inte behöver knäcka extra något mer…”Det behöver han inte göra, eftersom Stephen Brandt–Hansen redan är sångare, skådespelare och musikalartist bosatt i Oslo med världen som arbetsplats. Han är utbildad vid Teater- och operahögskolan i Göteborg och har bl.a. spelat Jesus i rockoperan Jesus Christ Superstar närmare 800 gånger i sex länder och Jean Valjean i musikalen Les Misérables. 2002 var han en av fyra manliga finalister i BBC: s Musical Voice of the Year. Han har turnerat i Estland, Storbritannien och Japan med konserter arrangerade av Andrew Lloyd-Webbers The Really Useful Group och han gör egna soloföreställningar och konserter i Europa.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hoppsan!! Det känns ju inte riktigt rättvist…Har du sett honom?? Säker på att det är samma människa? Vad säger TV4s regler om det?? Peter Jöback skulle ju knappast få ställa upp…Jag hade ingen aning om att det kunde vara på det viset…Tack för infot!!

  3. Gringubben skriver:

    Det här med Palme är rätt klokt att pyssla med.Intresset finns.Vill man höra olika vinklar så finns det.Jag vill gärna bidra om jag kan.Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tackar för ditt intresse och ser fram emot ditt bidrag. Kommenterar du eller kommer du att skriva egna inlägg?? Ikväll kommer jag lägga ut intervjun i kvällsöppet med Palme och Shirley MacClaineKram!!

  4. Gringubben skriver:

    Samhällsutvecklingen har gått bakåt sedan Palme dog…. Utveckling kan väl inte gå bakåt, då är det ju inte utveckling.När Palme mördades tog mördaren samtidigt livet av vårt hopp om framtiden.Tänk på det. Hela vårt hopp om livet lades i ruiner.Vi själva förstod det inte då, men det blev allt klarare ju oftare vi såg skosulans fejs i tv:n.Nu är vi rökta, men hämnden serveras bäst kall.Hoppas ett par beslutsfattare blir drabbade av en kall anrättning vad det lider.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hoppet förloras bara om vi låter det förloras. Mitt hopp om framtiden är mitt eget arbete och ansvar för att världen ska bli bättre. Tyvärr kommer nog mördaren aldrig att straffas/eller så har han straffats om det var CP och om det är sant som spekuleras att han dödades av polisen…Det finns ingen annan hämnd att utkräva, bara varje medborgares plikt, att genom demokratiska val låta sin röst bli hörd. Om flertalet utbildas i dessa frågor kan flertalet göra upplysta val…Jag önskar aldrig någon en död, jag inte vill uppleva själv och heller inte att en mor ska förlora en son, eller en dotter en far eller mor…Jag har upplevt vad båda de sakerna gör med en människa…Kram!!

  5. Gringubben skriver:

    Det känns så frustrerande att vi inte vet vem det var och varför.Han förstörde hela vår dröm.För mig som är pacifist känns det ändå klockrent att om jag visste vem det var skulle jag med glädje vrida nacken av fähunden.Palme hade så mycket gott på gång.Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Sorgen blir inte mindre av inte veta vem som gjorde det. Vi måste bara hitta någon som kan kliva i hans skor. Jag helt överens med dig om att Mona förlorade all sin kredibilitet med Tobleroneaffären och att hon inte betalade dagisplatsen..Hemikram hårdrockaren…

  6. Kao skriver:

    Kul att du skriver ‘ Hemimamas historiebok’. Behövs en ny variant för dem som avskyr vanliga historieböcker (som jag själv;).Jag hävdar också att det hände något med Sverige och svenskarna när Palme dog och det gäller även de som INTE röstade på (S). Det är också därför jag tror mordet var politiskt. Bland annat därför.KramarKao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du är nog på rätt spår, jag vill nog inte att det ska vara ett slumpartat illdåd…Sverige blir aldrig detsamma utan ”Karl den store” =0)

  7. Kao skriver:

    Mååååååååååna Sahliiiiiin är bara en fjärt i Universum jämfört med Palme och det har i mina ögon inte med själva tobleronegrejen att göra. Hon är bara helt olämplig som partiledare / statsminister. Möjligen inrikesminister.KK

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ingendera, hon har förbrukat sitt förtoendekapital helt enligt min mening och många delar den, men ledningen vill begå självmord…VVV Våga vara vuxen!!Hemikram!!

  8. Kao skriver:

    Steven Hansen var ju superduktig, men med tanke på upplysningarna här ovan, att han redan är proffs, så känns det lite fel att han är med i tävlingen…Den unga, mörka tjejen som var brottare (!) och sångare var i så fall minst lika duktig och platsade bättre i tävlingen 😉

  9. Törnråza skriver:

    Där e ju min favviskille igen ju…. *dräglar*

  10. Törnråza skriver:

    Ahahaha! ; = P

Kommentera

