Hemimammas tankar- att avtäcka mitt slaktade ben…

angel_loves.png

GOD AFTON!!   Vill inte tänka på det. Jag gör massor för att inte tänka på det. Jag måste duscha och därmed ta av alla bandagen på mitt slaktade ben. jag vill inte se eländet. Jag måste stinka.

Mina barn har fått inse att mitt tålamod har en gräns. Ikväll när Trapp ramlade mot mitt ben efter att jag varnat kanske fem gånger kunde jag inte hålla mig längre. Jag exploderade.

DERBRC~1.GIF

Tripp och Trapp blev föremål för en utdragen och explicit beskrivning exakt vad läkarna gjort med mitt ben och VARFÖR jag har så ont att jag ligger med benen uppför väggarna. I en mycket arg och ledsen ton ifrågasatte jag varför jag var tvungen att nästan skrika eller gråta, för att de skulle ta mig på allvar.

Tripp såg ångerfull ut, Trapp började gråta. Trull kom fram och sa ”stackars mamma”

Småbarnen blev så chockade av mitt utbrott att de som vanligen är mina änglar började leva ut alla regelbrott man kan tänka sig, för att komma vidare från den skrämmande händelsen. De gånger som mina barn sett mig i affekt kan räknas på ena handens fingrar…

Minstingen blev till ungen som vi fick för våra synder from hell i kvadrat…

Han är dessutom lika envis som jag…

Så småningom lugnade vi oss och alla inblandade sa förlåt inklusive jag. Även om jag poängterade att det var viktigt att de förstod vad kronisk smärta och trötthet gör med en människa. Alla har vi våra gränser.

Men jag orkar inte duscha ikväll…

Min man sa att jag kan nog vänta till imorgon.

4195852608.jpg

Fan vad jag stinker, jag sover nog på soffan, med benet uppallat mot väggen av kuddar i natt också…

Men jag hoppas att mitt ben ska se ut som bilden ovan, när allt är över…

4c265006db986a36.jpg

GOD AFTON!!

18 thoughts on “Hemimammas tankar- att avtäcka mitt slaktade ben…

  1. sarahmara skriver:

    Var inte rädd vännen , du kommer bli så nöjd med resultatet!! Men jag förstår rädslan självklart!. Men glöm inte hur stark du är!!! sarahkramiz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att det blir fint, men det viktigaste är att det slutar göra ont och jag kan gå som vanliga dödliga…Hemikramiz!!

  2. Milla skriver:

    Ja ibland får man ”explodera”…Trötthet och kronisk smärta kan göra göra även en ängel till en liten djävul ibland..En liten fråga..Hade du väldigt ont utav dina åderbråck,eller var det mer en kosmetisk operation? Hoppas du blir fin och smärtfri /kramar i natten!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Väldigt ont, med ytliga ventromboser ”blodproppar”, vilket innebär ”pingisbollar” under huden där blodkärlet kan brista. Därför opererades jag. Dessutom för att unvika djupa ventromboser, som om blodproppen släpper och hamnar i lungan orsakar sk. Lungemboli. Jag såg en man dö i det i min aningslösa ungdom…Så, nej det var ingen kosmetisk operation…liksom min bröstoperation inte heller var…som jag skrev om i mitt inlägg ”hemimammas tankar-operationsskräck”Kramar tillbaks…

  3. Milla skriver:

    Ok,då vet jag. Jag undrade faktiskt utav den anledningen att jag har haft en djup ventrombos och har ofta ont i speciellt ”proppbenet”,men även i det andra.Nu har en vännina vars son studerar till läkare sagt att jag kan lida av ”icke synliga” åderbrock..Är det något du har hört talas om??Jag har ganska mycket ”spindelnät” om du förstår vad jag menar. Har haft ett antal ytliga blodpoppar,fast i händerna.Jag oroar mig varje gång smärtorna i benen blir extra kraftiga och befarar en ny ventrombos…Tänkte att du som är nyopererad kanske sitter inne med senaste info ang: sånt här? /kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Har inte hört talas om det men det låter absolut logiskt. Om jag var du skulle jag be om att få benen ultraljudsgenomlysta. Då kan de se hur det der ut. Jag förstår och delar din oro. Jag är rädd att mitt ska förvärras. Tack och lov så beror nog mina bråck mest pga alla mina graviditeter, som har gett ett förhöjt tryck i mina ben i över tio år.Numera får benen ”vila” men höger ben är inte lika illa som vänster…KRÄV VÅRD!!!Djup ventrombos är INTE att leka med…Massor av sympatikramar!!

  4. Gringubben skriver:

    Det blir bra, ska du se!Har du testat Voltaren, i stället för Ipren, etc?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vågar jag det?? Är inte voltaren mer blodförtunnande…Välkommen jag har väntat på dig!!Hemikram!!

  5. Gringubben skriver:

    Det vet jag inte. Jag vet bara att när jag får ont i lederna så funkar det bättre. Det är lite antiinflammatoriskt också.

  6. Milla skriver:

    Åh..Tack för bra svar :-). Ska ta upp med min läkare detta med ultraljudsgenomlysning.Jag brukar gå regelbundet och kolla mina APT värden (tror det heter så) via blodprov för att se om risken för blodpropp ökat eller om det anses stabilt,men när jag ringde angående det för ett tag sen så tyckte den snipiga sköterskan att jag inte behöver göra sånt längre pga:att det var såpass länge sen jag hade den djupa ventrombosen…Tack för dina sympatikramar,det är ju du som ska ha dom just nu 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kan ju vila lugn att det blir bättre, får jag ju hoppas nu, men din situation kan ju bli värre, så klart går min sympati till dig istället för mig själv.Snipiga sköterskor har nog aldrig varit sjuka själva….Man ska ALLTID ”get a second opinion” när det gäller läkare och vård.Jag har skrivit flera inlägg (under arkiv) som handlar om konsekvensen av att lita på läkarna…Hemikamar till dig!!!

  7. Gringubben skriver:

    Men kolla fass först, så det inte blir nåt kajko.

  8. Pellefantia skriver:

    Du behöver ju inte vara en Duracellkanin varje dag, man har rätt att vara nere också… Så låt dig nu vara sjuk och sluta vara ”duktig” tänk lite på dig själv också….kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Gulliga du…Tyvärr är det nog så att jag distraherar mig själv med mitt skrivande och så har det varit sedan Emma dog. Men nu känns det som det är till någon annas nytta än bara mig…Det gör det värt varenda sekund som jag ”arbetar” på bloggen eller böckerna..Tusen kramar!!

  9. Kao skriver:

    Ajajaj för 17. En ev.infektion måste beskådas av ‘Il Dottore’. Så du har opererat åderbråck? Ser snyggt ut i.a.f. på bilden.*Kryapådejkramar*Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bilden är en önskedröm…Det är inte riktigt lika snyggt i verkligheten än…But I*m getting there..Babysteps…SMILE =0)

Kommentera

