Hemimammas tankar – Nu kan jag dö lycklig…

angel_loves.png

GOD AFTON!!  Himlen kan falla ner och slå mig i backen, för nu kan jag dö lycklig!!

Jag har knappt hämtat mig från en av de häftigaste kvällar jag varit med om…

STOCKHOLM ICE Långfredagen 2010

Jag har äntligen sett honom, ”Prince of skating” Evgeny Pluchenko. Han var ”on top of his game” och levererade piruetter och kvad och trippelhopp som om han gjort det hela livet…

Ja, just ja, han har ju det..Han började som fyraåring. Jag har väntat på denna kväll i 12 år!!

Jag brukar tro på tredje gången gillt, sålunda samma sak här! VM i Göteborg för många år sedan missade jag och EM för ett par år sedan missade jag också men nu lyckades jag…

Han är och förblir bäst och kommer han igen en dag, så tar jag med mig videokameran, för digitalkamerans bilder gör honom ingen rättvisa.

Jag och min dotter har en signerad affisch som ska ramas in med diverse foton från kvällen.

Tidigare under kvällen fick vi se våran egen växande stjärna Adrian. Här ett klipp från EM, där han spelar en dubbelnatur, därav tvångströjan. I ICE gjorde han ett nummer som tjurfäktare. Han tillhör den skara av fem åkare i världen, som gör kvadrupel Toelop (fyra varv i luften)


Vi fick också se flera svenska stjärnor, bla framtidshoppet Nikolaj Majorov 8 år (dotter blev nog lite betuttad) som utstrålade samma sak som Evgeny i samma ålder…

Men roligast på ett sätt var det nog att se Stephane Lambiel, med världens vackraste piruetter. Första numret under kvällen, gick inte helt perfekt, men efter det intervjuade konfrencieren honom lite och när Stephane tror att mannen ska översätta det han sagt till svenska så informerar han oss om att det är Stephanes födelsedag. 9 000 åskadare, ställde sig upp och sjöng ”Happy birthday” för honom. I nästa akt kom han tillbaka och gjorde detta fantastiska nummer. (här i ett klipp från EMgalan)

Hela kvällens sista nummer var återigen Evgeny som åkte till ”Je suis malade”

Nu har jag tjatat om Pluchenko i tre dagar (alla goda ting är tre) men nu är det slut på det       (i alla fall tills han eventuellt kommer tillbaka)

Nu kan jag dö, lycklig!!

doden_ar_verklig.jpg

GOD NATT!!

34 thoughts on “Hemimammas tankar – Nu kan jag dö lycklig…

  1. Ninapinas skriver:

    Älskar konståkning, en sport där det aldrig blir långtråkigt.Ska oxå hoppa i bingen..jäklar vad trött jag är.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag måste svara på lite mail, men sedan ska jag sova…har en stor dag imorgon…Min minste son fyller två år!!Kram!!

  2. MissKermit skriver:

    HejsanSäger bara, fy fasen vad jag är avis. Det var ingen som ville gå med mig o själv ville jag inte ;-(Glad Påsk

    • HEMIMAMMA skriver:

      Först fattade jag noll.. Meningsbyggnadsfel.. Men sarahmara förklarade vad du menade..Trist att du inte fick någon att gå med dig…Men han återvänder nog ska du se, och då får du hänga på låset för det var slutsålt efter två dygn, när jag ville ha biljetter…Kram!!

  3. Pellefantia skriver:

    Då behöver vi inte oroa oss för dig mer då?Då vet vi att du är lycklig nu, så när du säger något annat, nämner jag bara Stephane Lambiel, även om jag själv inte har en aning om vem han är ; )

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nämn honom eller ännu hellre Plushenko så ler jag med hela ansiktet…Jag får hänga upp en bild ovanför operationsbordet på tisdag…Titta på klippen, så kanske du också upptäcker en helt ny värld..Hemikram!!

  4. Maria de Suède skriver:

    Je suis malade, complètement malade… Serge LamaJoyeux Anniversaire ! / Grattis på födelsedagen! ( Till din son alltså )Läs ”Här är mitt liv” på min blogg Människovärde där har du svaren på dina frågor. En örnkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      En jättefin sång och Plushenko åkte gudomligt…Har läst och skrivit svar där…Hemikram på dig, vännen!!

  5. Tant Otto skriver:

    Konståkning är underhållande att titta på men jag föredrar att titta på hästhoppning…men det sänd så sällan och om det sänd så är det på sen sändningstid…Hittar inte inlägget där du förklarar vad Hemimamma betyder….Vad har inlägget för överskrift?Kram och Glad fortsättning på Påsken!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hemimammas tankar-hemimamma????? heter inlägget. Min sport visas också sällan…God fortsättning på påsken själv…Hemikram!!

  6. Agnetha skriver:

    Vad härligt ! Roligt att det blev en sån lyckad kväll för er.BS Jaa, det är ju så.Tror jag behöver öppna mig en hel del. Men det är svårt.Kramar

  7. Agnetha skriver:

    BS Jaa, nu gör jag det !Kramar

  8. Arrami skriver:

    …skönhet på is! Jag förstår din förtjusning, vackrare sport finns inte! 😉 Kram.

  9. sarahmara skriver:

    Håller med vargen, skönhet på is=)… jag vet att du är jättelycklig , du är redan i himlen nu, och kommer nog inte ”landa” på ett tag….men du, glöm inte att du är gift:=O) kramiz

    • HEMIMAMMA skriver:

      =0) Jag är väldigt gift. Det är Evgeny också, fast bara andra gången, han ligger efter mig…Hemikramizar!!

  10. Agnetha skriver:

    BS Tack gumman, behöver all peppning jag kan få !Vi får stötta varann.Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi får göra det… fast jag fattar inte hur du ska lyckas när nya spisen kommer =0)Då kommer ju du vilja laga så mycket god mat…Kan du avstå då??Tänker på dig!! Hemikram!!

  11. Pinglan skriver:

    Vad härligt att se bra isdans live. Önskar dig en glad fortsatt påsk. Har lagt in en låt till din yngsta son. Jag hade ingen fantasi nog att leta upp en ovanlig födelsedagslåt med det blev iallafall något.Ha en riktigt härlig dag!

  12. Agnetha skriver:

    BS Jaa, det är väl så med byråkrater, se bara på FK vilket råttbo !Goddagens förresten !Vaknade för en ½ timme sedan.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      God dag..Själv har jag vårstådat och hunnit varit ute med familjen och vårrustat cyklarna…Hemikram!!

  13. Serafinn skriver:

    Det här skulle man vilja se i storbild.. på tv eller live… men han var jättebra

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att han återkommer. Han har hotat att återta guldet i nästa vinterOS 2014 i Ryssland…Trevligt att du besökte mig, kom gärna igen…Hann du titta runt lite???Kram!!

  14. Agnetha skriver:

    BS Idag har jag börjat mitt nya smala liv. Tänker göra qigong också, som jag förut brukade göra varje dag, det var 2 år sedan. Nog ska jag laga massa smarrigt på nya spisen, men jag ska ju äta normalt varannan dag så jag ska alls inte svälta mig.Tack det är snällt att du gör det !Kramar

  15. Serafinn skriver:

    Jag har tittat lite… och kommer såklart tillbaks vid tillfälle

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har tjatat om Pluchenko i några dagar men jag handlar om så mycket mer…På återseende…Hemikram!!

  16. sarahmara skriver:

    Dra mig baklänges=) god morgon och vad morgonpigg och nyttig du har varit!!! *slappar o skäms=)* hoppas du har en bra dag vännen=) kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Med solen kommer våren och energin…Nu är jag ju frisk ett par dagar tills min operation, sedan får vi se…Hemikramizar!!

  17. sarahmara skriver:

    BS:I don´t understand it……….Agnetha får värma sina shakes i nya ugnen och jag socker och fettbantar!. Comprende? kramizar

Kommentera

