Hemimammas tankar- Svärmödrars vara eller inte vara

angel_loves.png

GOD AFTON!! Känt dig påhoppad av svärmor någon gång???

60776912.jpg 

obs! skämtbild.

Alla goda ting är tre, sägs det. Idag lever jag i mitt tredje äktenskap och därmed har jag min tredje svärmor…

Den första var en veritabel mardröm. Första gången hon träffade mig nöp hon mig i midjan och konstaterade snorkigt att jag var ”För mager” några kilo till så skulle jag duga… Min första make hade varit mammas pojke(som jag befriade)

När vi skulle gifta oss skulle hon bestämma över allt, så vi rymde!

Kärleken övervinner inte allt så några år senare skildes vi.

Min andra svärmor hade en liknande historia som min, vilket gjorde att jag trodde att hon gillade mig. Hon påpekade att vi var ett mycket vackert par och att vi skulle få söta barn.

Vi fick MYCKET söta barn, men när jag sökte svärföräldrarnas stöd i kampen för att stoppa min mans alkoholism, vägrade de att tro mig och anklagade mig för allt möjligt inklusive att jag ”Hjärntvättade” min man till att ”Tro” att han var alkoholist…

Jag var djävulen personifierad!! behöver jag förklara varför vi skildes åt?

Jag levde ensam med mina tre barn och försökte skapa ett liv utan en make, tills min nuvarande make fick anledning att sjunga ”Snabbköpskassörskan”

Vi blev tillsammans i början av november 2005. Mina svärföräldrar fick träffa mig och mina barn ganska omedelbart. Med mina erfarenheter, så var jag GANSKA skeptisk…

Kärlek vid första kramen. De två människorna har skapat min make. Min svärmor arbetar inom vården och är en mycket varm och empatisk människa och hon tog nyheten att vi skulle gifta oss (ett halvår senare) med ett upphöjt lugn. Min svärfar satte kaffet i vrångstrupen och lade på luren när han fick beskedet att han skulle få gå på bröllop. Stackar’n, han blev så chockad!

Efter lite diskussioner med min make med sedvanliga frågor så lugnade han sig i acceptans.

På bröllopet grät han i lycka över hans sons glädje. Alltsedan dess har han fått mig att känna mig som en självklar medlem i familjen och han är den stiligaste äldre herre jag vet!!

Min svärmor avslöjade min hemlighet några veckor senare…

Äldre kvinnors visdom skall inte föraktas

Hon skulle få de barnbarn hon så länge längtat efter, som hon gett upp tanken på att hon skulle få…

Min svärmor har alltid ställt upp för mig. Vad jag än behöver hjälp med så finns hon(de) där!Barnvakt, pengar (som jag är för stolt att ta emot) eller råd, spelar ingen roll vilket.

Det tar jag inte för givet!

Idag, hjälpte jag henne och undervisade henne om datorer och nätet och hjälpte henne att få en mailadress och min tårtsida i ”favoriter”. Jag visade även henne denna blogg och jag hoppas att hon återkommer efter dagens första kommentar i inlägget ”Kräksjuka och gröna lund” Om ett år räknar jag med att hon är farmorbloggare!!

Om du ser detta kära bestemor, så ska du veta vad jag är glad och tacksam att du finns!!

                       Wife 1.0 operativsystem

Wife 1.0 (även känd som Hustru 1.0) inkluderar många nytto- och underhållningsfunktioner, men är inget separat fungerande program utan är ett komplett operativsystem, som blir basen för alla funktioner.
Kända problem om du uppgraderar till Wife 1.0

Om du väljer att uppgradera från Girlfriend 1.0 till Wife 1.0 så märker du därför att programmet kräver så remycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program.
Största anledningen är att Wife 1.0 installerar sig själv i alla andra program och övervakar all din systemaktivitet. För att frigöra CPU-kraft och förbättra prestanda bör du se till att avsluta alla sök- och inspaningsrutiner.
 

Systemet arbetar endast problemfritt så länge du tillhandahåller nödvändiga surser och underhåll.
Wife 1.0 genererar ofta en så kallad Child-process som kommer att kräva ännu mer av systemet i framtiden. Ingen av dessa faktorer är nämnda i manualen eller produktinformationen, men användare av Wife 1.0 varnar för dessa fenomen av applikationen.

Tyvärr saknas dokumentation helt även för andra funktioner. Dålig kompabilitet med helt andra program
Vissa andra program som PokerNight 10.3, BeerBash 2.5 och PubNight 7.0 kan inte alltid köras utan att hela systemet kraschar och felmeddelandet ”DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD” visas, trots att dessa program gått att köra tidigare.

Övriga små program som Vprassel 1.1
Wife 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du
försöker installera Vprassel 1.1 innan du avinstallerat Wife 1.0 kommer Wife 1.0 att radera alla MSMoney-filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera Vprassel 1.1 p g a för lite tillgångar i systemet.

För att undvika ovan nämnda bugg försök att installera Vprassel 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande Shareware program som OneNightStand 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Wife 1.0.

En annan lösning är att köra Vprassel 1.1 under falskt användarnamn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas.
Du kan ej ångra uppgraderingen Det är inte möjligt att gå tillbaka till en tidigare använd version av Girlfriend 1.0. Wife 1.0 är inte designad för det. Försök istället justera dina användarparametrar, eller
i nödfall avinstallera Wife 1.0 och installera Girlfriend 2.0.

Pop-ups Observera att alla versioner av Girlfriend skickar hela tiden små pop-up meddelanden om fördelarna med att uppgradera till Wife 1.0.

GOD AFTON!!

17 thoughts on “Hemimammas tankar- Svärmödrars vara eller inte vara

  1. Arrami skriver:

    …är det vägen till lycka tro, att inte bara hitta rätt man, det måste vara rätt svärmor också? ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      JA definitivt enligt min erfarenhet…Svärmorsmardrömmen genomlevde jag två gånger, vilket var två gånger för mycket!!Jag tackar min lyckliga stjärna att jag prickade rätt både på karl och svärmor!! Men tredje gången gillt sägs det ju…Undrar om jag ska köpa tre trisslotter???Kram!!

  2. Tant Otto skriver:

    Men det är ju inte svärmor man gifter sig med och ska dela sitt liv med…min svärmor håller sig på sin kant liksom jag och vi har ett helt ok förhållande till varandra…=)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, men hon kan ställa till oerhörda problem om hon tillhör den belligranta sorten..Jag har hört många hårresande historier i mina dagar från bekanta om hur de har det…Mina tidigare svärmödrar gav mig sömnlösa nätter, så även om man gifter sig med karln, så påverkar hans mamma honom och ens liv i varierande grad.Kram!!

  3. Pinglan skriver:

    Underbart att ha en bra relation med sin svärmor. Kul för dig med en trevlig svärmor. Min svärmor är go´ hon med, fast lite väl energisk ibland, hihi.Ha en riktigt bra dag idag!

  4. Agnetha skriver:

    Bra svärföräldrar betyder mycket, mina är bra de lägger sig inte i alls. Kanske t om bryr sig för lite kan jag tycka ibland.BS Tack snälla !Gott att alla hos dig är på benen igen. Får du lite tid för dig själv nu ?Japp, vi får göra det, laga god mat hemma.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      På våra fina Gorenjespisar!! Nu är jag back in the game, så idag kommer det att hända mycket på bloggen…Bla del 13 av ”Draken”Kram på dig kollega!!

  5. Pellefantia skriver:

    Min älskade svärmor dog föröver ett år sedan, men hon finns ständigt i minna tankar. Hon blev en del av familjen, var hos oss så vid alla högtider, kom över på middag flera gånger i månaden. Jag saknar henne verkligen så alla svärmödrar är inte hemska… Men det är väl de gamla föraktet mot oss kvinnor som spökar… jag är glad att du har en sådan gullig svärmor, njut av henne så mycket du kankram…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Japp, det kan du ge dig på att jag gör…Stackars dig, inge roligt. Vill inte tänka på hur det blir för min make och hans far om svärmor dör före sin tid. Mina minsta skulle bli förkrossade för de älskar sin farmor…jag får nog koppla in min krismaskin då…=0(Kram!!

  6. Fröken Bovary skriver:

    vad fint!min svärmor är död dessvärre, men jag tror hon hade varit fin hon med.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ett gammalt ordspråk lyder ”Om du vill känna flickan, lär känna hennes mamma” och jag tror att det kan stämma även på män…Trevligt med en ny bekantskap på min sida välkommen!!Ha de’ gött, kom snart tillbaka…

  7. Ejmund skriver:

    HEJ HEMISVÄRMOR!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Fyndigt!! Om hon bloggar här i framtiden ska jag föreslå henne det nicket!!Liksom jag har extrastark motor, har även hon det…Kram Mulle!!

  8. Agnetha skriver:

    Tumme för det där med hemmafruar eller kvinnor.BS Vet inte om jag tyckte det var så fint där nu precis, men kan tänka mig att det kan vara det.Funderar vad jag ska skriva om idag…….. vi får se om jag kommer på nåt.Ska läsa sedan .Kramar

  9. sarahmara skriver:

    Det är INTE många som har turen att träffa en kille med en mamma som tycker om en….. jag har själv erfarenheten av min nuvarande svärmor och den är INTE rolig….. Rolig att läsa om jag berättar, men inte roligt att uppleva=)…kan dock ta henne på ett bättre sätt nu, och accepterar INGET skit mer, så numera har hon börjat acceptera mig..kramizar sarah, och BRA att du är frisk nu!!!

Kommentera

