Hemimammas tankar – diggar ni guacamole??

angel_loves.png

GOD AFTON!! Idag har min blogg spelat allan. Min överskrift försvann!! Bara så där..Har kontaktat supporten, men eftersom jag är en otålig natur valde jag att lösa det något oortodoxt…Numera kan ni läsa vem jag är i spalten till höger invid mitt fotografi…

Vem är denna kufiska mamma som lyder under nicket Hemimamma???

JO, jag är en avokado…

avocado1.jpg

Nu har kärringen fått frispel, tänker ni då, men lyssna mig ut…

På ytan är jag skrovlig, ful som fan och intet till aptit lockande…

Man gillar mig INTE eller mycket, det är jag van vid, frispråkig som jag är..

Men under ytan är jag mjuk som smör, och det vet de vänner jag släpper dittin…

Jag värnar dem och hjälper dem.

Men ve den vän som sviker eller bedrar…

Han åker på pumpen, för då har jag min kärna längst in. Den som ALLTID tar mig vidare.

Den snackar mig ur pistolhot och drar in mig från den höga balkongen.

Den kan inte knäckas, det vet ni som försökt…

Jag är en frukt som är nyttig, full av livgivande essentiella fettsyror och antioxidanter, bra för hud och hår…

Jag är en avokado, smaklig måltid!!

picture-2.png

GOD NATT!!

34 thoughts on “Hemimammas tankar – diggar ni guacamole??

  1. sarahmara skriver:

    haha, avocadomamma, roliga bilder också!!! kramizar//sarah

  2. Ejmund skriver:

    Vänta nu… Är det inte så man väcker barn?Fan.

  3. Ejmund skriver:

    Missat?

  4. Ru* skriver:

    Åh! Jag som alltid torkat mina barns rumpor med kjolen. Hmmm….

  5. Ejmund skriver:

    Klart jag har en hockeytrumpet. Väcker alltid min lilla tös med den!

  6. Ejmund skriver:

    Och inte för att härmas Ru* men jag torkar alltid mitt barns rumpa med kjolen också!

  7. BeBest skriver:

    Svaret på frågan är: Nej jag gillar inte avokado. Den är totalt smaklös. Guacamole vet jag bara att det är en geggad avokado som får mig att minas mina barns första år.:O)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Annars brukar barnbajs förknippas med senap!!Stämmer geggad avocado med pressad vitlök, jättegott till nachos!!=0)

  8. Agnetha skriver:

    BS Jaa, vi får ju det.Oj vad du skriver, önskar jag hade samma skrivarlust som du, vet ju att jag kan egentligen. Skulle också kunna skriva om inte värken stal så mycket energi och fantasi.Kriminalroman med mig och Sarah i, verkar farligt, hahaha.Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Visst e’ de?? Coola farliga brudar ska ni bli…Undrar vem som blir den kvinnliga kommissarien?? Tant OTTO kanske…Kramar =0)

  9. Ejmund skriver:

    Skum är bara förnamnet! She loves guacamole!

  10. Tant Otto skriver:

    Älskar avocado hopgeggad eller naturell spelar kvitta…mums!! Älskar dess krämiga konsistens och så är den nyttig men äter den hellre än använder den som mask =)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Samma här!!Vill du bli kriminalkommissarie i min nya kriminalroman, med sarah och Agnetha i??*skrattar*

  11. Ejmund skriver:

    Skumtomten?

  12. sarahmara skriver:

    haha maken är galen i avocado=), har fått mig att smaka…ska jag o agnetha vara med i en krimroman…..vad blir min roll då??? kramizar

  13. Tant Otto skriver:

    Oj oj vilka skurkar jag har att göra med om jag ska vara krim…kommisarie då…!!!! Ska du skriva en deckare ..här på bloggen….jag blir en lite frånvarande kommisarie då….för jag har inte tillgång till data ….bara då och då….så lite skum blir jag kanske som columbo…Oj då ska denna kommisarie vara galen i avocado kanske?kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej den blir IRL men om jag får så lånar jag namnet Otto och varför inte?? Avocado är en nyttig frukt att vara galen i …

  14. Tant Otto skriver:

    Jag har inte patent på namnet Otto så det kan du använda…Men jag har kallats för otto så länge jag kan minnas så det är lite min identitet…snyggt namn tycker jag …

    • HEMIMAMMA skriver:

      Så då godkänner du Kommisarie Otto alltså???Egna namn kan vara fångande i litteraturen…Hemikram!!

  15. Törnråza skriver:

    Görbra illustration! : = )

    • HEMIMAMMA skriver:

      Visst e’ den kul…Tyvärr är det nog så många förstagångsmammor känner sig…Hemikram!!

  16. Gringubben skriver:

    Avocado är smaskens. Innehåller mycket energi, dessutom.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      En mycket allsidig frukt…Man kan i princip leva på den och någon enstaka myra…Kram tebaks!!

  17. Carina skriver:

    är tolig i guacamole, minns TYDLIGT första gången jag åt det! (på Hardrock Cafe i köpenhamn) Yammi

Kommentera

