Hemimammas tankar – kärlek

angel_loves.png

GOD AFTON!! I går pratade jag om mitt livs största sorg, Ikväll har jag lite tankar om kärlek…

app_full_proxy.gif

Alla goda saker är tre sägs det.

Jag befinner mig nu i mitt tredje äktenskap. Hu tänker ni nu, men låt mig berätta, så kan ni förfasa er sedan…

Jag och min pojkvän rymde från vår lilla stad till Stockholm när jag blev arton. Ett år senare ville vi gifta oss, mot våra föräldrars önskan. (Vi hade värsta Romeo-Julia historian) Min blivande svärmor skulle bestämma ALLT, trots att hon inte ville ha mig…

Så vi rymde. Vi gifte oss i Ansgars kyrka -89 i Bromma. Jag hade jeans och T-shirt och min tillkommande träningsoverall. Blommorna fick vi från altaret och kantorn var vittne. Efteråt gick vi på konditori och firade med prinsessbakelser…

Jag älskade storstan, men min man ville hem till byn, så efter några år hade vi växt isär och skilde oss som vänner…”lång och varaktig söndring” hette det i skillsmässopappret.

Många år senare efter Emmas död, träffade jag Mannen i mitt liv och två barn senare blev det dags för dop av vår lilla pojke. Släkt och vänner kom, satt på bänkarna och till deras förvåning, när dopet var klart, tog jag fram min egenhändigt gjorda brudbukett, kråsblomma och ”Vår låt” spelades. Min make hade svarta byxor och vinröd kavaj, Jag hade en vinröd kappklänning, som hans mycket bestämda mor hade hjälpt mig välja…

Men vacker vår följdes av en sorgesam höst och kall vinter där alkoholens vilda härjningar fick mig att inse att min man VAR alkoholist och fyra års kamp ledde ingen vart…

Idag är han nykter. Men jag fick börja om…

000204E6.gif

För fem år sedan kom en man och handlade varje söndag när jag satt i kassan på ICA.

När isen till slut bröts gick allt fort…Men han sade mig att han INTE ville ha barn eller gifta sig, när vi precis hade träffats. ”Vi får väl se hur det blir med det” Sade jag då…

Ett halvår drygt, senare fick jag äntligen mitt prinsessbröllop, på Rånäs slott (jodå, han slog på stort, när han väl hade bestämt sig) Jag hade en underbar VIT klänning, och han hade frockcoat. Blåa rosor, och silver var temat. Brudsvit, med jacuzzi och en helt UNDERBAR meny…

Ett riktigt sagobröllop, med en man som är för bra för att vara sann, men när jag nyper mig finns han fortfarande kvar…

Alla goda ting är tre och för mig är det mitt tredje och sista äktenskap.

Dessutom min tredje svärmor, och HON är en räkmacka i livet…

Ur detta äktenskap går jag som änka…

Och då packar jag min kappsäck och går jorden runt och berättar skrönor ur mitt händelserika liv…

126fc3316bea17f9.jpg

GOD NATT!!!

22 thoughts on “Hemimammas tankar – kärlek

  1. Törnråza skriver:

    Så fint! : = )Och jag är glad för din skull.Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Såg du mitt förra inlägg???Många tycker synd om mig (även jag ibland), men jag ville visa att jag har ett liv fyllt av LYCKA som väger upp sorgen också…Kram!!

  2. Arrami skriver:

    …hmmmm…”Ur detta äktenskap går jag som änka…”…hör du du du! Vad planerar du? :-)Nä, skojar…kunde inte låta bli! 😉 Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      *ASGARV* Jo, större förmögenhet, för större hus går nog inte…..Skojar också kunde inte heller låta bli…Leva i kappsäck ska bli min grej vet du….Kram!!

  3. Agnetha skriver:

    Vaddå lever inte din man ? Nu är jag nog för trött, berätta !BS jag har lite svårt för att sätta ner foten, men det blir så snart ändå för det går snart inte att laga mat.KramNu blir det gonatt känner jag. Gonattkramen

  4. Agnetha skriver:

    Din man lever ju, kom jag just på. Jag är för trött.BS Men hjälp, nu menar du inte allvar, 7 pers. på 45 kvm. Hur orkar ni det ?Vi är 3-4 på 136 kvm och det känns trångt ibland.Jag premierar inte vanligt hyfs, det vägrar jag.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      JAG SKOJAR INTE!!!Vårt liv handlar om att lära sig fördra och respektera varandra, förmågor som mina barn kommer att ha nytta av när de blir stora…Utbyggnad är planerad.Kram!!

  5. Agnetha skriver:

    BS Varför tror du så lite om dig själv, du är perfekt som du är. Gör inte om dig ! Gillar folk en inte som man är är de inga vänner ! Jag gillar dig precis så där och hoppas du gör samma med mig. Jag kan inte spela spel och vara på nåt annat sätt, är väl samma med dig antar jag. Tycker exakt som du om bloggvännerna, de betyder mycket.Jättekram till dig med gumman

    • HEMIMAMMA skriver:

      Väl rutet!!! I hear you…Jag syftade på det faktumet att man kan bli påhoppad av troll och annat löst folkJag tror att försiktighet är en bra åtgärd tills man har känt sig för och etablerat sig något, och lärt känna folk lite grann bättre…Snälla var inte arg på mig, sade hon som en åthutad tonåring…=0)Kram

  6. Agnetha skriver:

    Påhoppad blir man av och till i bloggen, det lär en att inte ta åt sig. Ibland är det väldigt svårt att låta bli, det där beror ju på dagsformen också.BS Nu tror jag att jag svarat dig överallt.Hade missat det och du får naturligtvis tycka vad du vill.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för det. Åsikter kan gå isär, bara man behåller respekten för varandra, så finns alltid vänskapen kvar precis som i ett förhållande. Bråkar gör alla, huvudsaken är att man är konstruktiv…Kram!!

  7. Agnetha skriver:

    BS Men vad bra att den kom fram, bra bredband. Ibland spelar jag in saker på nagelbandet, gör du också det. Det är mest strunt som hamnar där. Nu kan du elda och må gott, bra gumman !Varsågod !Kram

  8. Agnetha skriver:

    BS Då gör ni det bra, så många pers. på så liten yta, förstår att man inte har mycket integritet när man är så många . Jag tror inte jag skulle klara av det, eftersom jag är både ljudkänslig och behöver space omkring mig. Skulle känna det som jag kvävdes.Måste vara skönt att få utbyggt sedan.Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det kommer det att bli för barnen, framför allt de stora.Jag är van att ha dem runt fötterna, även i den stora lägenheten vi hade innan min man och jag träffades, var de där jag var…Kramar!!

  9. Agnetha skriver:

    BS Bra det !Här kan man bli påhoppad för allt möjligt och omöjligt, det gäller att inte ta åt sig, vilket kan vara svårt om man har en känslig dag.Tror jag också, försiktighet är alltid bra, man vill känna förtroende och den måste byggas upp.Skulle jag vara arg på dig, icke det där har du missförstått på nåt vis. Varför skulle jag vara det ? Fattar inte. Förklara för mig är du snäll !Kramas

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kommentaren var inte menad på allvar, jag borde satt en =0) bakom för att visa att jag skojade…Kram!!

  10. Agnetha skriver:

    BS Det är bra att ha nagelbanden att spela in på.Gott att du myser vid brasan, du är väl unnad, vännen !Visst är det lustigt, att barnen prompt ska vara där man själv är, så gott att vara med maaammmaaa !Tycker det måste bli skönt med mera plats.Jag fattar ju inte såna där tecken, skulle behöva en lista på vad dom betyder.Kramar

  11. Agnetha skriver:

    Nu har jag skaffat översättningslista på smileysar, kanske jag kan fatta också.BS man måste alltid slå till bromsen när det gäller gossen , annars bär det iväg.Kramas

Kommentera

