Hemimammas tankar – sälkonster…

angel_loves.png

GOD AFTON!! Alla har vi några udda eller ovanliga talanger. Min udda talang är att jag kan svälja sparris…Hela. Vita sparrisar. Jag öppnar munnen, lutar huvudet bakåt, håller sparrisen ovan munnen och släpper…Som en säl öppnar jag svalget och slukar den hel…

Min man brukar titta konstigt på mig när jag gör så….Jag undrar varför?? 

sparris.jpg

Människor vill ha hjälp att dö…Länk till artikeln;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6811401.ab

Min kommentar;

”Faran består i att ohederliga läkare med hemlig agenda, kanske använder den möjligheten i fala omständigheter. MEN om man kan kanske via ett medicinskt och juridiskt råd, där fler än en är med och beslutar, med ett röstningsförfarande som garanterar oavhängigheten, borde varje människas rätt vara ett självmord med bistånd. Personer som ska ges den rätten att utföra biståndet, skall vara adekvat utbildad, medicinskt och psykiskt. Man kan avliva djur av barmhärtighet, så varför inte människor efter prövning???”

Här är en man som är av folket; för folket och med folket…Aktiv i vänstern och här med en sång som beskriver vardagsmänniskans känslolägen och bekymmer. Skriven av Monica Törnell…

En väninna till mig tycker jag är löjlig som gillar honom och det får hon tycka! Det är det fina med vårat land. Vi får gilla vad vi vill. Jag gillar Erik Fernström för han är äkta, även om han har ett artistnamn. Han rockar fett, som mina ungdomar skulle säga, hälften så gamla som jag…

Jag såg hans bejublade show på Tyrol för några veckor sedan och det ENDA jag och resten av publiken saknade, om man betänker deras skanderande, när det var dags för extranummer, var just ”Vintersaga”…

Några skäl till varför gurkor är bättre än män…

Den genomsnittliga gurkan är minst 15,7 cm lång.

Gurkor håller sig hårda i en vecka.

En gurka talar aldrig om för dig att storleken har någon betydelse.

Gurkor blir aldrig för upphetsade.

Gurkor lider aldrig av prestationsångest.

Redan på varuhuset kan du känna på gurkan och genast få reda på

hur hård den är innan du tar med den hem.

Gurkor kan alltid komma ifrån på helgerna.

Gurkor respekterar dig alltid på morgonen.

En gurka frågar aldrig: Är jag den första?

Gurkor struntar i om du är oskuld.

Gurkor säger inte till andra gurkor att du är oskuld.

Du kan ha så många gurkor du bara klarar av.

Gurkor ställer aldrig till med scener för att det ligger andra

gurkor i kylskåpet.

Gurkor har inget emot att gömma sig i kylskåpet när din mamma

kommer på besök.

Gurkor säger inte att de gillar dig bättre med långt hår.

En gurka överger dig inte för en annan kvinna, en annan man eller

en annan gurka.

Gurkor spelar inte gitarr och försöker inte finna sig själva.

För övrigt kan jag äta glass på samma sätt som sparris…

GOD NATT!!

12 thoughts on “Hemimammas tankar – sälkonster…

  1. sarahmara skriver:

    jag ÄLSKAR jerka=)…men inte sparris.. vad är det för väninna du har =), konstig en… du får lägga ut en film på youtube :hemimamma sväljer endast vita sparrisar!!! skulle bli en hit=) kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nä, nu ljuger du allt…=0) Jaa, viken väninna kan de’ va’???Om en sådan film skulle dyka upp försvinner all min cred…Lite seriös vill jag nog vara….Ni får fantisera om det…Kramiz!

  2. Agnetha skriver:

    Hahaha, den gurkan var bra ! Du har då humor fast du inte mår nåt vidare.BS Vill bara att du ska må så gott du nånsin kan, vet nämligen allt om att må dåligt själv.Styrkekramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Humorn är det som håller näsan över vattenytan…Tack för styrkan du inympar!!! Den växer och blommar vackrare för var dag…

  3. Pellefantia skriver:

    men ditt inlägg till sången verkar inte finnas….

  4. Kao skriver:

    Hmmm. Att din man tittar misstänksamt på ditt glupska beteende med sparrisen är kanske inte så konstigt…de har ju en tilltalande (?) form också :D!————————JW är en helt underbar artist. En väldigt stilla låt för att vara JW, har hört den nån gång förut.Hans bästa kompis bor dörrenmittemot mej, så du kan ju tänka dej…Och jag älskar speciellt låten som går ”It started with a love affair”. Heter den så?———————–Farligt om det spårar ur i dödshjälpsdebatten, mycket farligt. Det får inte vara en skugga av tvivel att det är patientens egen vilja att dö och att det inte är en tillfällig känsla. Det kan gå totalt överstyr om det blir en tolkningsfråga och upp till läkaren att bedöma. Ett bra sätt för släkten att få ut arvet i förtid, slippa vänta. Betala doktorn en rundnätt summa pengar……….jag spånar nu, men det skulle kunna bli så om man inte håller det i mycket mycket strama tyglar.———————–Snabba kast till gurkornas värld. Ja, det finns visst mycket man kan göra med gurkor 😉 Vet du att det finns mer vatten i gurka %-uellt än det finns i världshaven? Ändå kan man göra så mycket med den…tzatsiki, t.exKramKao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Sången heter så… Man ska hålla strama tyglar och stor insyn i en eventuell framtida behovsprövad eutanasivård…Gurkor är kul grejor…Intressant fakta, men helt logiskt och när du säger det så minns jag att jag hört det någon gång på en av alla hundratals dokumentärer jag roat mig med att titta på genom åren…Kram tebaks!!!

  5. Törnråza skriver:

    I´m shocked!

  6. Pellefantia skriver:

    låten en vinterssaga syntes inte när jag tittade första gången men nu syns det, så det är lugnt,… nu kan jag lyssna och läsa

Kommentera

