Hemimammas tankar – VÅGA VARA VUXEN

angel_loves.png

GOD AFTON!! Min vän vargen är tillbaka!!! Nu stiger mitt hjärta i sånglov…ehum, lovsång…

Han skriver om Israel  och deras eviga strider med Palestinierna. Min kommentar lyder;

Det har varit samma visa i två tusen år..De tre stora religionerna slåss om vem som har rätten till den heliga staden. En sak som Jan Guilliou belyser i ”Tempelriddaren” är att det faktiskt var fredligt mellan dem under Saladins styre av staden. Islamofober skulle behöva större upplysning om den saken. Dessutom fann jag när jag läste koranen(ja, från pärm till pärm, liksom bibeln) att man kan finna stöd för vilken attityd man vill, både fredlig (faktiskt övervägande) och belligrant. Ibland tom krigisk. Men det vet ju alla som läst HELA bibeln att man återfinner allt ovan där också..
Kan nån be dem sluta bete sig som ouppfostrade femåringar…
Våga vara vuxen…=0)

Abbedissan

– Syster Maria, om du gick genom staden sent en natt och stötte på

en man med dåliga avsikter, vad skulle du då göra?

– Jag skulle lyfta på kjolen, vår fru

Abbedissan blir helt chockad:

– Och vad skulle du göra sedan då?

– Jag skulle dra ner hans byxor.

Abbedissan blir ännu mer chockad men frågar i alla fall:

– Och sen?

– Jag skulle springa iväg. Jag kan springa mycket bättre med min

kjol uppdragen än en man med byxorna nere.

GOD AFTON!!

Kommentera

