Hemimammas tankar – Religiositeter

angel_loves.png

GOD AFTON!!

gudochsjukskoterskan_59309300.jpg

– Hur botar man en nunna med hicka?

– Talar om för henne att hon är med barn.

 

– Vad är definitionen av misstänksamhet?

– En nunna som gör armhävningar i ett gurkfält.

 

– Vad är definitionen av oskuldsfullhet?

– En nunna som jobbar på en kondomfabrik och tror hon gör

sovsäckar för möss.

 

Två nunnor går genom en mörk gränd då två män hoppar fram och

börjar våldta dem. Den första nunnan tittar upp mot himlen och säger

– Förlåt dem fader, ty de vet icket vad de gör.

Den andra nunnan tittar upp och säger:

– Den här vet…

 

Det är fredag, och fyra nunnor gick till prästen för att be om ledigt

över helgen. Prästen går med på det om de kommer tillbaka och

berättar vad de gjort under helgen.

Måndagen kommer och nunnorna med den. Den första nunnan går

fram till prästen och säger:

– Förlåt mig fader för jag har syndat. Jag har sett en barnförbjuden

film.

Prästen förlåter henne och ber henne dricka av det heliga vattnet.

Den fjärde nunnan börjar fnissa hysteriskt.

Den andra nunnan går fram till prästen och säger:

– Förlåt mig fader för jag har syndat. Jag lånade min brors bil

och körde ihjäl grannens hund.

Prästen förlåter henne och ber henne dricka av det heliga vattnet.

Den fjärde nunnan börjar att skratta högt.

Den tredje nunnan går fram till prästen och säger:

– Förlåt mig fader för jag har syndat. Igår kväll sprang jag naken

ned för huvudgatan.

Prästen förlåter henne och ber henne dricka av det heliga vattnet.

Den fjärde nunnan kastar sig på golvet och skrattar hejdlöst.

Prästen frågar henne:

– OK, vad har du gjort?

– Jag har pissat i det heliga vattnet….

Fyra nunnor satt på led och väntade vid pärleporten. S:t Peter frågar

dem om de har syndat.

– Nja, en gång tittade jag på en penis, säger den första.

– Nåväl, svarar S:t Peter, droppa lite av detta heliga vatten på dina

ögon så kan du komma in i himlen.

Peter frågar den andra nunnan om hon har syndat.

– Nja, en gång höll jag i en penis.

– Stoppa din hand i det heliga vattnet så får du komma in i himlen.

Precis då tränger sig den fjärde nunnan före den tredje. Peter

frågar henne varför och hon svarar:

– Jo jag vill gurgla i vattnet innan hon sätter sig i det.

 

Den skraltiga gamla nunnan är på väg hem till klostret en dag då en

man hoppar fram från buskarna och ”tar det han vill ha”. Sedan

säger mannen till nunnan:

– Vad kommer du att säga till den helige fadern nu, syster?

– Jag måste tala om sanningen. Jag kommer att tala om att jag

var på väg till klostret då en man hoppade fram ur buskarna och

våldtog mig två gånger, om du inte är trött redan.

GOD NATT!

14 thoughts on “Hemimammas tankar – Religiositeter

  1. Törnråza skriver:

    Hahaha…Mm, i de lugnaste vatten…

  2. Arrami skriver:

    …haha…känner igen de flesta, men kul är de!Såg att du läser min blogg från början till slut…sorry, är trött och orkar inte besvara alla dina kommentarer…men du vet att jag läst dem! 😉 Svarar efterhand senare…Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du är mig svaret skyldig…=0) Skojar bara, det viktiga är att du vet att JAG läst dina texter, när jag som oftast refererar till något du skrivit…Att jag dessutom funnit att musiken slår an samma strängar i båda våra spirituella musiksinnen..Liksom humorn, liksom konst etc,etc etc…Kram!

  3. Pellefantia skriver:

    nu är jag senil, jag läste det här förut men kommer inte ihåg om jag gjorde något inlägg… sköt om dig och hoppas du är frisk

  4. Agnetha skriver:

    Hade vi varit araber nu så hade du blivit stenad över all denna hädelse, tur man är svensk ! HahahaBS Om du menar kommentarer så det som kommit hit är vad som finns nåt annat har jag inte fått.Det gör du helt rätt i som struntar i Jantelagen, hur gör man det ? Lär mig !Va har du sökt till Idol ? Tuff du är då.Kramar

  5. Agnetha skriver:

    BS Tack, vad gullig du är !Får verkligen hoppas det är positiv mening med allt.Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Min mormor sa till mig ”kan man inte säga något snällt, ska man inte säga något alls”Jag vill vara snäll, även om jag kan vara ”arg”Kram!

  6. Agnetha skriver:

    Hej !Vad gör du ? Du är så osynlig tycker jag. Blir långsamt här utan dig.Hoppas du har det bra och gör nåt trevligt.Kramar

  7. DrömTårar skriver:

    det var skönt med ett gott skratt vid denna sena timme, kan jag gå och lägga mig med ett leende 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är min uppgift. Att upplysa och förgylla….Kram! Välkommen åter för både skratt, funderingar och en och en annan tår…

Kommentera

