Hemimammas tankar – Våga Värna Varg

angel_loves.png

GOD AFTON!! Jag rebloggar Vargen och citerar första stycket; läs hela inlägget inklusive den bakläxa herr Reinfeldt får i hans blogg…

…nej, Fredrik, man skall inte ljuga för barn, det är inte snyggt…tycker du får göra som Makka Pakka, gå ut i trädgården och tvätta stenar!

makka_pakka_christmas08.jpg

Läste i denna utsökta blogg om hur du svarade den blott 7-åriga Olivia, jag citerar bloggskrivaren:

Senast ut att göra en nyhet av att Reinfeldt talar till ett barn är Eskilstunakuriren, som uppmärksammar 7-åriga Olivia som ställer den mycket rimliga frågan varför man måste skjuta varg om det endast finns 210 kvar, komplett med gulliga stavfel och allt.

Men när jag ser att hennes fråga:

Jag har märkt at alla jägare skjuter för at dom tyker at de är kul och jag vil veta varfer man skjuter vargar när det bara fins 210 kvar.”

får svaret:

Regeringen och jag vill ha friska vargar i våra skogar. För att det ska vara möjligt måste vargen kunna leva sida vid sida med andra djur, men också med människan.”

av Reinfeldt, då tycker jag det har fått för långt. Då ljuger vår statsminister för en sjuårig flicka.”

Day-17-MakkaPakkasRocks.jpg

Seså herr Reinfeldt här lite stenar du kan tvätta…

God eftermiddag!

16 thoughts on “Hemimammas tankar – Våga Värna Varg

  1. Arrami skriver:

    …rut-avdrag för stentvättning blir nästa superreform från Alliansen…du vet efter hundpromenader! :-)Kram.

  2. Maria de Suède skriver:

    Ordet pà franska är *”Menteur” för herr Reinfeldt*( Lögnare )Vargen var där innan människan och det är hon som màste anpassa sig till omgivningen…Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Människan tror som vanligt att vi är skapelsens krona och styr över moder jord, men alla naturkatastrofer borde gör oss varse om den rätta ordningen…

  3. Cyberzombie skriver:

    Blodtörst går ofta före all sans och vett. =/

  4. Agnetha skriver:

    Tumme !BS Glad att du uppskattar det.Kram

  5. Agnetha skriver:

    BS Bra det !

  6. Agnetha skriver:

    BS Klart man gör det, men tyckte du skrev att du låg på soffan när det var val, fel av mig !Ropen skalla ATP till alla !Kram

  7. Agnetha skriver:

    BS Vad menar du då ? Gör vaddå fel ?

  8. Agnetha skriver:

    BS Är man mamma har man alltid nåt att ha ångest för, det är vårt ok.Fy fanken jag har ångest för mycket missar jag gjort.Du är låååååångt ifrån ensam.Kram

Kommentera

