Hemimammas tankar – Jag vet vad du gjorde förra sommaren…

angel_loves.png

GOD AFTON!! Såg denna skrämmande artikel om att arbetslivet mer och mer utnyttjar de sociala medierna för att ta reda på så mycket som möjligt om presumtiva anställda;

http://www.aftonbladet.se/kultur/article6724399.ab 

jag_vet_vad_du_gjorde.jpg

Nu ska amerikanska soldater släppa bomber över norrland…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6741492.ab 

Hur kunde våran neutralitet och därmed argumentet för våra barn att man inte ska kriga försvinna? Vi hade rätt att medla på grunden att vi var neutrala och därför har våra talesmän historiskt sett lyckats påverka utvecklingen av pågående krig. Numera är vi själva krigförande och bör alltså tiga i församling” Ta tillbaka neutraliteten. Men det är kapitalet som styr Sverige och man tjänar stora pengar på krigsindustri, så det är nog en dröm…

Anti-capitalism_color.gif

Fallande isblock bröt kvinnas arm

Hudiksvall. En kvinna i 40-årsåldern bröt armen efter att ha träffats av en 70 centimeter långt isstycke som rasade från ett tak i Hudiksvall på måndagen.

Det är oklart om någon kan ställas till svars för händelsen, men en anmälan om vållande till kroppsskada har upprättats, meddelar polisen i Gävleborg.

TT

Nu vargen faller isen, hoppas att ingen dödas i alla fall…

nya 042.jpg

Internationella kvinnodagen

Ett inslag om att kvinnors hjärtan glöms bort i vården.. app_full_proxy.gif

”Broken heart syndrome”

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6740511.ab

”Om kvinnan en gång blir likställd med mannen blir hon honom överlägsen” SOKRATES

GOD AFTON!!

God eftermiddag!

21 thoughts on “Hemimammas tankar – Jag vet vad du gjorde förra sommaren…

  1. Arrami skriver:

    Nej tack, inga amerikanska flygplan som leker över Norrland…vill någon ha in oss i NATO ? ;-)KramJo jag gillade bilden! 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Visste jag väl… Vänta nu, jag trodde att vi redan VAR MED i NATO????Verkar så i alla fall…Bort med svenska trupper ur Afganisthan! Som Muhammed Ali kommenterade sin vägran att inkallas till Vietnam.”De har inte gjort mig något” ”Min hemland har skadat mig mer”

  2. Agnetha skriver:

    BS Du har rätt , man är lite av varje häxa, troligen schackrutig mer än svart eller vit, eller hur ?Kram

  3. Agnetha skriver:

    BS Hade jag haft ett badkar hade jag lagt honom där, men hämtade honom på busstationen kl 01.10. innan de for från Mora hade de naturligtvis redan duschat och ätit. Han har ont lite här och där idag, jag smörjer med Voltaren. Trots detta tvingade han mig på en promenad vår runda i skogen, gick knappt att gå där alls, snön nådde mig till knäna, vår lilla glada hund hoppade runt . Efter halva andades jag som en bälg och det kändes som det var nog, så vi vände, jag skulle nämligen orka tillbaka också.Bra gjort Agnetha ! Klappar mig själv på axeln.Kramar

  4. Agnetha skriver:

    BS Inte för att jag fattar varför du ”skriker ” åt mig , men VARSÅGOD !

  5. Agnetha skriver:

    BS Man brukar liksom säga det när man skriver med stora bokstäver, men det är väl för du hör lite klent.Kramas

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bra, jag skall genast hyfsa tonen. Ja, mina öron är jätteroliga, de bjuder mig på skämt hela tiden eftersom min hjärna ”gissar” vad någon säger, om jag inte ser läpparna röra sig… Gissa vad topp blir…;-)

  6. Agnetha skriver:

    BS Du fattar att jag inte menar nåt illa, va ?Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Självklart. Det där med mina öron är sant. Jag hör faktiskt dåligt, sedan ungdomens synder med stora högtalare och litet förstånd…Kramar! Jo, jag sa KRAMAR!!!

  7. Agnetha skriver:

    BS Och jag svarar KRAMAR !!!!!

  8. Agnetha skriver:

    BS Håller samtalen korta, ordfattiga, men det går liksom ändå inte framTackar !Kram

  9. Törnråza skriver:

    Sokrates har SÅ rätt….Och det är just det som männen fruktar.Kram!

  10. Susz skriver:

    Medan media mörkar…DU-vapen dess effekter här och nu! Vad jag förstår bygger nu USA en militärbas i Sverige, detta med bombandet är bara en förevändning för att få hit krigsmaterial och amerikansk soldater i Sverige. Vi är en lydstat uner USA och jag är helt övertygad om att de placerar kärnvapen i Sverige.Vad används i krismaterialet- var tillverkas det?Används utarmat uran ?Konsekvenser:Hur långt den radioaktiva strålningen som inandas sprids via vinden är oklart- men det är mycket långt…ARK Aktionsgruppen mot radioaktiv krigföring/ Svenska Läkare mot kärnvapen och Svenska Freds – sprider information om, och skapar opinion mot användandet av ammunition med den giftiga och radioaktiva tungmetallen utarmat uran, som idag används / användes i krigen mot Irak och Afghanistan. Medan media mörkar…I april 2004 och 2009 hölls internationell konferens i Stockholm kallad ”Krigets Miljöeffekter”. Där deltog forskareoch läkare från USA, Storbritannien, Irak, Kanada och Sverige. De redogjorde för sina forskningsrön omDU-ammunition och dess effekter på hälsa och miljö. Ladda ned faktarapporten media mörkar här om soldater som får canser, genmutationer odrickbart vatten , fakta om strålningen från krigsvapen som används i dag, även vid Fredsstyrkeinsatser . Hur långt radioaktiva strålningen som inandas sprids via vinden är oklart- men det är mycket långt!Och- det vore bra för oss människor , ja allt på vår jord, med ett totalstopp kan ja tycka..http://www.uraniumconference.org/du-broschyren.pdfINgEN kan undvika att inandas strålningen som blir- hur långt den sprids med vinden vet dock inte nån alls..däremot finns kunskapen om hur vi påverkas…vad som påverkas..ett axplock från ARK:http://www.uraniumconference.org/Svenska Läkare mot Kärnvapen ( = DU-vapen)- en mycket bra aktiv nyhets site och kunskapskälla klicka HÄR!saxat:2009-03-03DU-skadade soldater får 30 miljoner euro av italienska statenEfter att en parlamentarisk kommission utrett frågan har nu den italienska staten beslutat om ett stödpaket om 30 miljoner euro till soldater och deras anhöriga. Vid en presskonferens talade den italienske ministern i klartext om DU: ”Det är vår plikt att stödja soldaterna och deras familjer, offer för utarmat uran och nano-partiklar”. ICBUW2009-07-16Sverige går INTE mot DU-vapenBelgiens parlament har förbjudit DU-vapen. Inom tre år skall den belgiska staten avveckla de befintliga lagren av ammunition och pansar som innehåller utarmat uran eller någon annan, industriellt framställd, uran. Lagen trädde i kraft den 21 juni. I FNs generalförsamling vill 143 stater genomföra en grundlig undersökning om DU-vapnens risker. USA, Storbrittanien, Israel och Frankrike säger nej till en sådan undersökning. Sverige lägger ner sin röst!? Gabor Tiroler – MiljömagasinetKälla NyheterVAD har förändrats sedan 2005? Nåt alls?Är det rimligt att mörka i sammanhan med nedanståede artiklar?????http://www.yelah.net/articles/20051003220826citat:”Världens kärnvapenarsenal skulle kunna döda oss alla fem gånger om. Men när Sverige blundar för Natos felsteg, blir det svårt att övertyga andra att nedrusta,”http://www.svenskafreds.se/karnvapen/Oxå en bra site- förbaskat bra! Svenska Läkare mot Kärnvapen ( SLMK );http://www.slmk.org/

Kommentera

