Hemimammas kamp – Spioner är vi allihopa!

angel_loves.png

OD AFTON!!! Denna artikel handlar om att vi anmäler varandra till försäkringskassan och anmälningarna ökar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6705624.ab 

Min kommentar;

”Söndra och härska”…Gammalt knep som historiens makthavare använt sedan romarnas tid..Få folket att vända sig mot varandra i stället för mot maktfullkomliga härskare. Stasi, KGB, CIA osv är den stam som sådana grenar brukar ha rötterna i…” Jag tycker självklart att det är fel att fuska, men anställ ett antal unga då, som kan kontrollera människor istället för att förlita sig på elakt förtal. 90% av anmälningarna leder ingen vart.

Ett annat är ”bröd och skådespel”. Glo dig dum på dokusåpor och dylik skit. Ät dig fet på transfetter och renat socker, så orkar eller vill du inte heller protestera när makthavare drar undan mattan under fötterna på dig!!! Vad heter motgiftet mot denna utveckling?

Solidaritet, medborgare!!

DRKT__~1.PNG

”Bemöda dig av alla krafter att bli gift. Får du en god hustru, blir du mycket lycklig. Får du en dålig hustru blir du filosof”  SOKRATES

God eftermiddag!

10 thoughts on “Hemimammas kamp – Spioner är vi allihopa!

  1. sarahmara skriver:

    Hej!, har varit mycket en tid, men kommer in o tittar till dig=) kraaamizar

  2. Agnetha skriver:

    Säger man solidaritet nuförtiden, tycker en del man är knäpp. Jag är ju uppvuxen med det och det står för nåt fint och bra för mig, tycker det är särskilt viktigt nu när allt är så förbannat individinriktat till överdrift. Men hallå ! Har Moderaterna lyckats värva typ angivare nu också ? Så om några är osams skyndar de sig att ringa FK och ange varann för skit, snacka om hämnd, så elakt !TUMME ! för bra skrivet och en upplysning till mig som är så grymt godtrogen. Nu umgås inte jag med så mycket folk, men alltid är man väl en nagel i ögat på någon, utan att man vet om det.BS Jag som mesat ihop totalt behöver mycket jävlaranamma, hmmmm……. undrar var jag lagt den nu då ? *kliar mig i huvudet *Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Titta under sängen, trollen gömmer sig där och det finns inget som skrämmer makthavare så mycket som jävlaranamma…Kram!

  3. Agnetha skriver:

    BS Önskar jag kunde skriva noveller på nätterna när jag inte kan sova, men jag kan inte ens skriva här då tyvärr.Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ibland har jag inget val heller…Hoppas att du hittar ett annat sätt. En del menar att man ska läsa om man inte kan sova. Själv sätter jag mig på farstutrappan en stund och ”luktar” på natten…Kram!

  4. Arrami skriver:

    …intressant att bara ca 10% av anmälningarna tycks ha grund! Säger en del om anmälarnas mentalitet!Må gott.Kram.;-)

  5. kyrksyster skriver:

    Bra!

Kommentera

