Hemimammas tankar – SEGER

angel_loves.png

GOD AFTON!! Idag tog Anette Norberg sitt lag till seger i curling! OS GULD!!!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/article6690606.ab

grekisk mytologi - nike.jpg

Jättekul! (fast killarna grejade inte att ta brons…) Stackars pojkar!

Kalla, kämpade men ibland går det inte hur mycket man än vill… Hade med mig min pappa, som är på besök, hem till svärföräldrarna på middag och fick höra om gamla tiders segrar i olika grenar, med gamla hjältar som Sixten, Gunde och Ingemar. Bästefädrarna hade mycket att berätta om…

Andre’ Myhrer tog brons i slalom!!

(NIKE, segerns gudinna,avbildades ofta med segerns palmblad och vingar, av Romarna kallad Victoria)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/article6694231.ab

joback.jpgPeter Jöback vann sin deltävling till min stora personliga glädje! Han var cool, och snyggt klädd och trots sin nervositet rodde han iland sin uppgift. När han sjöng igen hade jag ståpäls! En av mina absoluta favoritartister!

Han kan ge Darin en rättvis kamp! Men Py Bäckman, skit i musiken..

JAG VILL HA HENNES JACKA!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schlager/article6693910.ab

Min kompis Rallyfrasse ringde och berättade att han vann sitt race idag…GRATTIS!!! Bilden är från ett tidigare race men snön är ju densamma..Se hur den sprutar!! Bom shakalack, ja tack!!

Foto0134.jpg

Senare i natt skall jag titta på uppvisningen i konståkning…Idel ädelt guld…

För er som följer min novell, nu skriver jag på del 4 ”HÄMNDEN ÄR LJUV”

”Vad kvinnor än tar sig för måste de göra det dubbelt så bra som männen för att anses som hälften så duktiga. Lyckligtvis är det inte särskilt svårt” CHARLOTTE WHITTON

GOD AFTON!!!!

4 thoughts on “Hemimammas tankar – SEGER

  1. Arrami skriver:

    Godmorgon! Jo, curlingfinalen var en stunds skön underhållning, tyckte lite synd om min personliga favorit, Cheryl Bernard i Canada men gladdes över svenskornas spel och bragd! Gillar curling, det har lita av favisen schack över sig….men melodifestivalen hoppar jag över! ;-)Må gott! 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ville bara poängtera lite glädje i tillvaron, det har varit mycket tänkande och tyckande om saker som är ”oroliga”. Musik är en STOR del i min tillvaro så jag följer den, även om deninte är som förr..Ha de gött själv..Välkommen tillbaka, Har du målat klart nu?

  2. sarahmara skriver:

    hej vännen!ska läsa novellen i morgon!, jag ville bara skriva att jag tänker på dig!kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Idag har jag haft söndag…Tom Gud vilade på sjunde dagen. Men imorgon ska jag jobba igen..Jag tänker på dig med…Kram!

Kommentera

