Hemimammas kamp – Allmän egendom

angel_loves.png

GOD AFTON!!

Jag rebloggar A-b karlsson..TÄNK ER FÖR!!! Texten är så viktig att jag kopierar den rätt av. Hoppas att du ursäktar ABK!!

”Och skulle du få reda på det så får du skylla dig själv! Att bli smygfilmad och utlagd på nätet är helt ok! Det är så jag tolkar denna text:

” En kvinna i Uppsala som kränkts av att hennes tidigare pojkvän lagt ut en film på Internet, som visar när de två har sex, blir utan ersättning. Tingsrätten dömde pojkvännen för sexuellt ofredande och gav kvinnan rätt till 40.000 kronor i skadestånd. Att materialet spridits för en stor grupp människor ansågs allvarligt. Men Brottsoffermyndigheten, dit kvinnan vänt sig för att få ut skadeståndet, avslår i ett vägledande beslut hennes ansökan. Enligt myndigheten finns inget förbud mot att utan samtycke filma någon.”

Det här låter ungefär som, att om du befinner dig vid ”fel plats” ihop med ”fel person” ( trots att platsen troligen är en plats du haft sex på många ggr och personen vid det tillfället var din pojkvän ) så måste du alltid räkna med att det du gör vänds emot dig vid ett senare tillfälle och även om du inte gett ditt medgivande så är det helt lugnt för gärningsmannens del att utsätta dig för detta.

Är det bara jag som känner att det funkar på detta viset för att det är kvinnor som råkar ut för sånt här? Som kvinna innebär det här att du hela tiden måste misstänka allt och alla….

Ska man behöva leva så?

Om ett naket barn på en strand t ex blir smygfilmad och utlagd på nätet, kanske ihopklippt med annan film av nakna vuxna och utlagd på nätet, så måste det ju också vara ok, eller hur? Om detta hände dig eller ditt barn, skulle du tycka att det var ok?  Det som hamnar på Internet finns där för evigt!

Jag kan berätta om en kille jag fick kontakt med på en community.

Han var oerhört sympatisk att snacka med. Som tur var bor vi i olika delar av landet så vi träffades aldrig irl. En dag ramlade jag in på en sida och ville inte tro mina ögon när jag såg att det var han som smygfilmat när han hade sex med en tjej. Att tjejen inte hade en aning om att hon var filmad märktes tydligt. Killen hade sålt filmen till någon som har en sida med smygfilmat sex. Han ursäktade sig med att tjejen var dotter till hans chef och att chefen avskedat honom sen han fick reda på att de hade en relation. Killen finns för övrigt på Aftonbladets ”snackis”!!!

En killkompis till mig ville ”värva” mig till en sida där en kille lagt ut en bild på sitt ex. På sidan fanns även en sexfilm som man kunde få tillgång till om man värvade någon annan. ( så utstuderat elakt )Killen som lagt ut exet ursäktade sig med att hon lånat pengar av honom som han aldrig fått tillbaka. Om nu de här killarnas historier verkligen var trovärdiga så hade de såklart anmält vederbörande, inte smygfilmat och lagt ut på nätet. Även om historierna skulle vara sanna, så lägger man inte upp någon på nätet ändå.

Det är fan helt sjukt!

Så tänk er för tjejer, spela aldrig in några sexfilmer ens med någon ni litar på!”

Hemimammas kommentar;

______________________________________________________________________________________________

alltså överflödig…

GOD AFTON!!

Kommentera

