Hemimammas tankar – Emma

Emmas bild jpg.JPGangel_loves.pngGOD AFTON!!

Så här såg hon ut min lilla dotter som gick ifrån mig…

Jag tecknade bilden som en del i sorgebearbetningen eftersom jag hade så få bilder på henne. Hon hann inte leva så länge. Bara 18 underbara dagar som jag aldrig glömmer!

Jag har tecknat alla mina stora barn och när jag får tid ska jag teckna mina små också…De ska få bilderna som gåva när de blir myndiga så att de minns att de först av allt, var deras mammas dröm, som förverkligades och att jag likt en varghona alltid skall försvara dem och de tillhör min flock…

Alltid mina bebisar…

 

 

 

Då Birgit, fem år sitter och studerar sina bokmärken som hon fått i julklapp, säger hon;

”När vi en gång blir änglar i himlen, blir vi då helänglar eller bara änglahuvuden?”

 

GOD AFTON!!!

10 thoughts on “Hemimammas tankar – Emma

  1. sarahmara skriver:

    Väldigt vacker teckning och ett vackert flickebarn! *styrkekramiz* från sarah

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hennes tre systrar är lika vackra och kommer nog bli hjärtekrossare, tror jag. Förr i världen tecknade jag massor. Främst porträtt. Favoriten var ELVIS…Tack för all värme som flyger genom etern, som en sommarbris för själen…

  2. Arrami skriver:

    …fin teckning!!;-)Kram!

  3. gumman-my skriver:

    Underbar teckning! Du är verkligen en tusenkonsnär! Du sjunger, skriver och tecknar m.m:)) vad månde bliva???Varm kram/ gumman

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag undrar vad jag ska bli när jag blir stor..eller bliva stur? Som Pippi sa, livskonstnär liksom jag…Kramar!

  4. sarahmara skriver:

    hoppas du har en bra torsdagskväll! kramiz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har en oväntat bra torsdagskväll. Idag fick jag kontakt med fiktiva redaktören för en veckotidning som ville läsa min novell…Dessutom blir det herrarnas fria program i konståkningen ikväll…Kram!

  5. Törnråza skriver:

    Fantastiskt fin!

Kommentera

