Hemimammas tankar – Gumman-mys viktiga inlägg om mobbing!!

angel_loves.pngGOD AFTON!!

När jag läste till lärare fick jag se mobbing bland barn och vuxna, drabbades själv av utfrysning, pga att jag var med i IDOL det året, för jag var nyfiken vad som skedde bakom kulissen. Döm om min förvåning när jag gick vidare till de sista hundra…Men det gillades inte bland kollegor. Det jag såg av hur unga människor behandlades där…Usch.

Mitt liv har alltid, sen jag själv var utsatt som barn, handlat om att motverka mobbing. Jag tog hand om flertalet framför allt flickor, den där dagen, och startade debatt om ämnet i skolan blande de ungdomar som ville ha min autograf!!! Jag sa att ”Inte får du min autograf för det, men om du bad mig om den för att jag läste in gymnasiet med 12 mvg i betyg, då vill jag vara din IDOL …”

(Jag drömmer om att föreläsa i ämnet eftersom jag inte har scenskräck och gärna står upp och talar inför människor. Dessutom uttrycker jag mig ledigt både i tal och skrift)
Men vi måste nämna saker vid sitt rätta namn!

imagesCAJD3C14.jpg

GOD AFTON!!

2 thoughts on “Hemimammas tankar – Gumman-mys viktiga inlägg om mobbing!!

  1. gumman-my skriver:

    Tack vännen! Är viktigt att vi fortsätter att uppmärksamma detta! Är allt för många barn som mår dåligt av att gå till skolan! Även vuxna som har ett rent helsicke på jobbet!Varmt tack o varm kram/ gumman

Kommentera

