Hemimammas tankar "Be Happy" att musikaliskt uppvakta erigRErade penisar…

angel_loves.pngGOD AFTON!!. Nu har jag gått igenom kvällsrutinen. Lagt barnen och mediterat över diskhon. Kan varmt rekomenderas (förutom det faktum att det är bra för miljön att handdiska). Nu är jag här igen och idag vill jag prata om TV.

Tidigare ikväll såg jag ”America’s got talent” finalen, som självklart är gamla nyheter, men det är sällan jag tittar på annat än nyheter eller dokumentärer(oj så pretentiöst va?) men den talangtävlingen följde jag på grund av Neal E. Boyd. Jag råkade av en slump se det avsnitt som han sökte in första gången, och ville se mer. Vilken ödmjuk och duktig kille! Amerikas svar på Susan Boyle! Eftersom jag är musikalisk allätare så gläder det mig att operagenren får uppmärksamhet. När Neal vann, så väntade en speciell hälsning från en av världens bästa operasångare. Placido Domingo som fick det första Birgit Nilsson-priset förra året, något som för övrigt väntas bli operavärldens Nobelpris. Vi har en renommerad operahistoria i vårt land. Lyssna på Jussi Björlings ”O helga natt” om du inte gjort det. La Nilsson har skapat en grogrund för utvecklandet av nya förmågor och jag hoppas att Neal en dag får priset.

När jag sett klart programmet började jag ”zappa” mellan mina vanliga vetenskapskanaler och fastnade för en dokumentär om hur musiken påverkar våra hjärnor. ”Musikens kraft; vetenskap och sång” amerikansk två-delad från 2009. I programmet medverkade en annan av mina musikhjältar Bobby McFerrin. Han som skapade ”Don’t worry, be happy”. Han är tydligen engagerad i hur musiken påverkat människans utveckling. Man jämförde olika kulturer, vad som skiljde och vad som är universiellt i musikläran.

I programmet framkom en förklaring till varför låtar fastnar i huvudet. Ur ett utvecklingsperspektiv fungerar det tydligen så att våra hjärnor minns sånger som våra älskade sjunger, vilket främjade för vår förmåga att vara trogna när vår partner var frånvarande. Det följde oss genom Evolutionen fram till dags dato, då det visat sig att spädbarn hör och utvecklar ljud och musiklära redan i moderlivet. Inte undra på att serenader varit ett framgångsrikt sätt att uppvakta någon. Att vaggsånger är viktiga vet nog alla mammor och pappor.. Jag hoppas att jag inte missar del två i serien.

Igår undrade jag om Bianca Fernström var Jerry Williams barnbarn. Idag kom min man hem och berättade att hon var hans DOTTER! I ett andra äktenskap. Jerry är idag 67 år gammal eller förresten kanske UNG om man bedömer honom efter hans ork. En annan som är 67 år och still going strong är Ronald James Padovana eller mer känd som Ronnie DIO. Undrar vad som gör att de orkar..Jag hoppas att det inte är droger i alla fall. I Jerrys fall är det mycket osannolikt. Jag tror att kroppen håller sig yngre om man behåller ett ungt sinne. ”Mind over matter” s.a.s. Och om man fokuserar på GLÄDJE i livet.

Appropå tv…för några år sedan visades en kanal 107 nånting, som var Aftonbladets egen kanal. Där såg jag och min man Linn Heed första gången och asgarvade!! Alltsedan dess har jag fortsatt att garva varje gång jag sett henne på bild eller läst en av hennes svar i den spalt som bär henes namn. Varför? Har hon lärt sig att säga eriGERAD penis än? svara om ni vet, för jag har svårt att ta på allvar att hon som knappt är gammal nog att ha sex själv, ska lära ANDRA hur de ska göra? När hon inte kan använda orden rätt? Får man garva åt sex?images.jpg

ERIGRERAD PENIS? *ASGARV*

Be Happy!!

GOD AFTON!!

6 thoughts on “Hemimammas tankar "Be Happy" att musikaliskt uppvakta erigRErade penisar…

  1. Törnråza skriver:

    Migrerad penis?

  2. skvitt skriver:

    Tack för denna intressanta läsning! Och så heter det inte ERIGERAD PENIS utan det heter KUL FULING!Och den är ingen predator utan snarare en penetrator, vilket inte sa missuppfattas som alligator även om den kan uppföra sig så, eller?Kram!/Skvitt

  3. ghostopinion skriver:

    Att musik är viktigt visste jag, men inte att den hade rent evolutionär betydelse. Tack för den infon. Beträffade Linn Heed är hon ett av mina favorithånobjekt, som du kanske lagt märke till. Något så samtidigt pretentiöst och löjligt får man leta efter.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag bryter ut i hysteriskt gapgarv varje gång jag hör eller läser henne … =0)

      Musik är verkligen livsviktigt och jag tycker det är fascinerande att Bobby McFerrin ”Be happy” är musikprofessor numera =0)

      Massor av hemikramar ♥

Kommentera

