Hemimammas tankar – "Bilar"

angel_loves.pngGOD AFTON!! Jaha, ikväll vill jag tala om bilar.

Grattis Trollhättan, hoppas det visar sig längre fram att de är seriösa köpare, men jag undrar om man inte bara flyttat fram nedläggningen ett par år. Det står ju en tom OPEL-fabrik och väntar i Belgien… Bilindustrin ligger mig varmt om hjärtat även om jag inte är direkt beroende av den. Min pappa jobbar på Volvo, så Volvos öden och äventyr har diskuterats i hela mitt liv och jag ÄLSKAR 240- serien, liksom många med mig.

Min man påstår att det var den sista ”riktiga” bilen. Om man med det menar användarvänlighet, så håller jag med definitivt! Blir man stående längs vägkanten är det en av de få bilar som faktiskt kan lagas på plats av antingen ens egen gubbe eller nästan valfri annans. Dessutom behövs inga konstiga koder eller datorer, utan du får byta grejer på bilen HELT själv. Ett plus i min bok.

Jag minns när jag var 16 och hade kille för första gången ”PÅ RIKTIGT” om du förstår vad jag menar… Min råkade vara bilmek. Kul. Det var också kul, tyckte han, att jag ville vara med honom i garaget. Att meka 240 eller för den delen 140, det var RIKTIGT kul. Tyckte min kille också. Ända tills jag helt plötsligt diagnostiserade bilproblemen bättre än han. Vad sägs om det Bosse Bildoktor? Då var det INTE kul längre.

Hans bröder, för övrigt bilmekare de också, tråkade honom rätt rejält och menade att lilla JAG skulle bli medlem i skrået. Detta påverkade vårt förhållande ganska mycket, om du förstår vad jag menar, så jag avböjde inbjudan. Vårt förhållande tog slut ändå och jag drog slutsatsen att jag borde sluta med detta otyg att vilja meka min bil själv.

Jag arbetade hårt med att lära bort mitt intresse och att koncentrera mig på ”Kvinnligare” uppgifter, så när jag gifte mig med en bilmek senare i livet lät jag honom förstå, att ”Det är tur att jag har en riktig karl som kan meka”. Det funkar perfekt mellan oss, och idag har jag fött sju barn, definitivt en effekt och ett kvitto på min kvinnlighet, men OM jag skulle hamna vid vägkanten, så vill jag befinna mig i en hederlig gammal volvo! Leve Jämvärdet!!!

P.s Min nuvarande make är HELT jämställd och undrar ibland om jag vill hjälpa honom, med diverse mek och ingen skugga skall falla över honom… D.s

GOD AFTON!!

One thought on “Hemimammas tankar – "Bilar"

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Idag har vi ju facit…

Kommentera

