Hemimammas tankar – "Stolt"

angel_loves.pngGOD AFTON!! I förrgår (lör) var jag och hela min stora familj och köpte skridskor(även till mig själv).

Jag hoppas att få en lördag på isen framöver. Igår på eftermiddagen njöt jag med alla mina flickor av Evgenij Pluschenkas återkomst till isen på eftermiddagens galaföreställning i Em. Vi njöt också av en god middag med efterrätt.

Maten är viktig och den viktigaste posten att hålla koll på ekonomiskt, när man är så många som vi är. Sju personer. Två vuxna och fem barn. En ganska ovanlig familj på många sätt. Mycket tvätt blir det. Alltid hemmalagad RIKTIG mat. Ordinära inkomster och eftersom jag är hemma med de små barnen med sk vårdnadsbidrag så får man tänka sig för.

Vi skämmer bort barnen med annat än saker.

Jag finns där när de kommer hem. Jag hör först om allt som händer dem och jag ser FÖRST hur de mår och ärlighet skämmer vi bort varandra med, så jag får alltid alla frågor som är svåra att svara på och jag får också äran att försöka förklara allt som sker runt dem. Jag skämmer bort dem med att ALLTID svara, även om det är svårt. Jag har ALLTID tid för dem. Vi diskuterar allting hemma, stort som smått.

Det är min gåva till dem, större än allt pengar kan köpa!

Ελληνικά: To Εθνόσημο της Αϊτής English: Coat ...

Image via Wikipedia

Till min förstämning fick jag veta att man inte pratat om jordbävningen i Haiti över huvud taget i skolan. Alltså fick jag även förklara och berätta om det. Till min stora glädje och stolthet bestämde barnen då, på stående fot, att de skulle skänka halva sin månadspeng till läkare utan gränser.

De gjorde det och de är verkligen insatta i pengars värde.

Dessutom har de sparat undan gamla leksaker som skulle säljas till second hand för att gå till deras semesterkassa. De bestämde att de pengarna också skulle gå till de lidande. Barns solidaritet med andra har vi nog alla hört om, vem har inte hört skämtsamma berättelser om mat som skall skickas i brev till afrika? Det är nog allom bekant, skulle jag tro.

Men min fråga lyder som följer; Varför försvinner den viljan när vi blir äldre?

Varför krävs en sådan här händelse innan människor börjar dra åt samma håll?

GOD AFTON!!

5 thoughts on “Hemimammas tankar – "Stolt"

  1. tarias skriver:

    Du verkar ha gjort ett fantastiskt jobb med dina barn, är så rörd av att läsa om deras välvilja och instingt att hjälpa människor de inte ens träffat! Det är första gången jag är inne på din sida och bara av din presentation dyker ”heroisk” upp för mig. Hoppas verkligen du får mycket medvind i livet, det verkar du vara väl värd!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för de fina orden. Jag håller precis som du på att lära mig hur det här mediet fungerar…Hoppas du kommer tillbaka. Kram!

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Tack för de fina orden, Taria. Jag hoppas att du återkommer och kanske finner några tänkvärda ord bland mina ”gamla” inlägg.*småler*

    • HEMIMAMMA skriver:

      som sagt…jag håller på att lära mig det här.. lämnar detta överflödiga inlägg som bevis på min ödmjukhet.. Vi har alltid saker att lära, och vi lever så länge vi lär, eller hur? *skratt*

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Nu kan jag detta och har bytt portal. Så det var dags att WPdesigna lite.. 😆

Kommentera

